ایمان داشتن به دیگران ، اغلب همانقدر معقول به نظر میرسد که ایمان داشتن به رسیدن سر وقت با اتوبوس معقول است!
انسانها ، بر اساس ماهیت خود ، ناپایدارند. ارتباطات در دنیای حاضر اغلب انسانها را خودخواه تر کرده است ، همانگونه که باید زمان بیشتری را برای توجه به خود جهت حضور در اماکن عمومی در تمام دوره های روز اختصاص دهد
تا حدی که بعضی اوقات ، تعحب آور میشود ؛ مثل وفاداری طرفداران اپل ، که این شرکت هنوز از این قضیه لذت میبرد
اگر در فروشگاه های اپل پرسه زنیم ، همیشه نیمی از همسایگان خود را در آنها خواهیم دید و هر زمان نظر سنجی از وفاداری به برند ها انجام میشود ، اپل اغلب موارد در بالاترین رتبه قرار می گیرد. مدتی قبل ، یک مطالعه که کمی مشکوک بود ، گزارشی از تست برندهایی که مردم هرگز آنها را نمیخرند ارائه داد.
بلک بری در صدر این لیست قرار داشت و اپل در آخرین گزینه.
این هفته ، نظر سنجی دیگری توسط گروه Yankee ، تایید میکند که مالکان آیفون تا سال 2015 ، به شکل خارج از تصوری افزایش می یابند.
این نشان میدهد که دوبرابر افرادی که میگفتند در آینده قصد خرید آیفون را دارند ؛ آیفون را خواهند خرید.
علاوه بر این ، گفته میشود بیشتر این وفاداری ، فقط الهام گرفته از خود محصولات نیست ؛ بلکه سیستم کلی اپل ، باعث آن شده است. اعداد و ارقام نشان از این دارند که تنها 9% خریداران اپل ، برای دستگاه بعدی خود به دنیال مدل اندروید میگردند ؛ در حالی که 24% خریداران اندروید ، اماده خرید مدل های دیگر رقیبان هستند و 18 درصد قصد خرید دستگاه اپل را دارند!
تصور امکان تبدیل برخی از این درصدهای بالا ، به واقعیت سخت نیست.مردمی که به گوشی های اندروید علاقه مند شده اند ، به نظر بیشتر با فناوری داخلی آن آشنا هستند و در اندروید ، ویژگی های تخصصی بیشتری را میبینند
اما تعداد افرادی که به برد اندروید بر اساس زیبایی ظاهری دستگاه ها – یا هر پارامتر احساسی دیگر ؛ اطمینان دارند بسیار کم است.
وفادار بودن و محدودیت های آن
وقتی شما درباره افرادی که به شما وفادار هستند و بالعکس ، فکر میکنید ، این رابطه عموما نقطه ضعف های خاصی نیز خواهد داشت.
مثلا ” وقتی او عصبانی میشود به من حمله میکند ، اما چون به او وفادار هستنم میتوانم او را ببخشم ” یا ” وقتی مسئله سیاسی میشود ، او بسیار خشن است ، اما در زمان مشکلات ، معمولا به کمک من می آید “
اکوسیستم اپل هم ممکن است نقطه ضعف هایی داشته باشد ، اما مدیریت آن ، نسبتا آسان است. علاوه بر این ،وفاداری این شرکت به مردم با کارمندانی لبخند به لب ، با تی شرت های آبی Polo و آماده کمک ؛ ممکن است گاهی زیر سوال برد ؛ بله ، واقعا این مشکلات در بازار وجود دارد.
در حال حاضر این آزمون مطرح میشود که آیا این وفاداری با بخشش همراه خواهدبود؟ رابطه متقابل انسانی ، به همراه میل سیری ناپذیر انسان برای دستگاه های جدید ، حتی قبل از عرضه دستگاه جدید ، چیزی حدود 6 ماه قبل از عرضه آن ، نشان از این قضیه است
انتظارات انسانها غیر منطقی شده است که تا حدی وابسته به چیز های جدیدی است که تکنولوژی به آنها داده است – مثل ملاقات مردم در خلاء و نقاشی با استفاده از انگشت.
به هر حال ، اپل نمیتواند این افراد با خواسته های دیوانه وار “حداقل از دید برخی افراد” را مدیریت کند.
چیزی که بیش از همه باعث میشود مردم بخشش کمتری داشته باشند ؛ عرضه دستگاهی جدید توسط رقیبان است ، در حالی که اپل هنوز در حال تولید نمونه قدیمی آن است