درباره دوربین مداربسته دید در شب چه می‌دانید؟

نویسنده :
تعداد بازدید :7,069

پیدا کردن دید در شب مناسب برای دوربین های مدار بسته میتواند چالشی باشد که سعی کرده ایم با تعریف درست از آن و مشخصه های آن کاربران را آگاه کنیم.

 

چگونه دید در شب در دوربین های مداربسته کارمیکنند:

بیشترین نوع دوربین مداربسته با دید در شب از فناوری فروسرخ برای دید در شب استفاده میکنند که ال ای دی های کوچک با تعدادی زیاد اطراف لنز دوربین مدار بسته قرار گرفته اند و در کنار آنها سنسور تشخیص روز و شب وجود دارد تا به محض تاریکی هوا ال ای دی های دید در شب فعال میشوند.

 

 

 

نورهای فروسرخ برای چشم انسان قابل دید و تشخیص نیست اما در دوربین های مداربسته قابل دید میباشد. زمانی که هوا تاریک میشود نورهای ال ای دی روشن شده و مانند نور خورشید عمل میکنند و این نور فروسرخ باعث میشود تا دوربین مداربسته تصویر را در تاریکی مطلق هم به صورت سیاه و سفید و با جزییات بگیرد بدون هیچ نوری در محیط و فقط از طریق دید در شب دوربین مدار بسته که توسط ال ای دی های فروسرخ کار میکنند.

دوربین های مئار بسته دید در شب قادر به گرفتن تصویر به صورت سیاه سفید و همینطور رنگی میباشند ، در تاریکی مطلق دوربین های مدار بسته دید در شب تصویر را سیاه سفید میگیرند چون نوری در محیط وجود ندارد و بهترین تشخیص برای چشم انسان سیاه و سفید است اما اگر در محیط نوری باشد مانند روشنایی لامپ میتوان دید در شبی رنگی داشت.البته باید دقت داشت که بعضی از دوربین های مداربسته ویژگی دید در شبی دارد که به عنوان نور ستاره ای نامگذاری شده که در این نوع دید در شب حتی در نور محیط خیلی کم میتوان ستاره ها را در آسمان دید مانند شکل زیر.

 

 

دید در شب رنگی بهتر است یا دید در شب سیاه سفید:

در بسیاری از موارد تصویر سیاه و سفید بهتر از تصویر رنگی در شب است چون جزییات بیشتری را نمایش میدهد برای همین موضوع هست که در تجهیزات نظامی هم دوربین های دید در شب سیاه سفید هستند. و در مجموع دید در شب سیاه سفید بهتر از دید در شب رنگی میباشد.

دوربین های مدار بسته دید در شب رنگی جزییات بیشتری را ضبط میکنند که این باعث میشود فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشند البته این جزییات بیشتر در دید در شب رنگی به معنی کیفیت تصویر بالاتر نیست خیلی از تصاویر رنگی در شب مبهم هستند.

دوربین های مدار بسته دید در شب سیاه سفید فاصله بیشتری را با وضوح کاملتری نسبت به دوربین های مدار بسته دید در شب رنگی تصویر ضبط میکنند.

درصورتی که نیاز به خدمات نصب دوربین مداربسته در تهران را دارید، می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان شرکت جهان تجارت استفاده کنید!


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید