بهترین سایت ساز ایرانی – معرفی و مقایسه سایت ساز ها

نویسنده :
تعداد بازدید :15,564

من تا همین چند ماه پیش با سایت ساز ها کار نکرده بودم. از اونجایی که من یک برنامه نویس وب هستم همیشه خودم با استفاده از Html و Css سایت های مورد نیازم رو طراحی میکردم و از سایت ساز ها دوری میکردم. تا اینکه برای یکی از پروژه های خود که عجله زیادی برای تحویل به مشتری داشتم، تصمیم گرفتم از سایت ساز ها استفاده کنم و به همین دلیل به مقایسه سایت ساز ها پرداختم تا بهترین سایت ساز را برای سفارشی که دریافت کرده بودم پیدا کنم.

 

سایت ساز یا استخدام طراح سایت؟

برای اینکه یک طراحی سایت برای شما یک سایت با کیفیت مناسب را طراحی کنه، شما باید ده ها میلیون هزینه کنید. همچنین باید سالیانه چند صد هزار تومان بابت هاست خودتان پرداخت کنید.

ولی شما با استفاده از چند صد هزار تومان در سال به راحتی می توانید سایت دلخواهتان را با سایت ساز ها طراحی کنید و هیچ هزینه ای بابت طراحی سایت پرداخت نکنید و پول خودتان را برای موارد مهمتری مثل تبلیغات و سئو هزینه کنید.

این نکته را هم بگم که شما به راحتی می توانید خودتان بدون هیچ دانش فنی و به سادگی در زمان کمی سایت خودتان را اماده کنید.

 

سایت ساز ها مناسب چه کسانی هستند؟

سایت ساز ها گزینه مناسبی برای اشخاص و کسب و کار های کوچک و متوسط هستند که بودجه محدودی دارند به عنوان مثال:

صاحبان کسب و کار کوچک
نویسندگان
هنرمندان
عکاسان
مغازه ها
و غیره …

 

من چه کارهایی برای شناسایی بهترین سایت ساز ها انجام داده ام؟

بر خلاف دیگر وبلاگ ها با موضوع مشابه، من در تمامی سایت ساز ها عضو شده ام و و سایت ساز هایی که تست رایگان نداشته اند را خریداری کرده ام تا بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم.

فرایندی که من طی کرده ام:

1. من در ده سایت ساز برتر ثبت نام کردم (در صورت نیاز خریداری کردم)

از طریق جستجو در گوگل ده سایت ساز برتر رو پیدا کردم و داخل هر کدوم از اونها برای نسخه آزمایشی ثبت نام کردم و سایت ساز هایی که نسخه آزمایشی نداشتند را خریداری کردم.

2. هر کدوم را 5 دقیقه به صورت ابتدایی بررسی کردم

بعد از ثبت نام در هر کدوم از سایت ساز ها، هر کدام را پنج دقیقه به صورت سریع برای آشنایی بیشتر، بررسی کردم.

3.سرعت سایت ساخته با هر سایت ساز را بررسی کردم.

سرعت لود شدن هر سایت را از طریق الکسا و گوگل کروم بررسی کردم.

 

بهترین سایت سازهای سال 97 (نقد و بررسی)

این نکته را در نظر داشته باشید، سادگی و کاربرپذیری، مهمترین فاکتور برای انتخاب یک سایت ساز است. دومین فاکتور، سرعت و اخرین فاکتور قیمت است.

 

1. سایت ساز وبزی

بهترین سایت ساز به انتخاب کانال

معایب سایت ساز وبزی

نداشتن فرم ساز: وبزی ابزارهای بسیاری زیادی برای طراحی سایت دارد ولی متاسفانه فرم ساز قرار نداده است.(البته به گفته پشتیبانی وبزی در اینده نزدیک اضافه میشود)

مزایای سایت ساز وبزی

معتبر و با بیش از 14000 کاربر: وارد بخش نمونه کار های وبزی شدم و با تعدادی از سایت ها ارتباط برقرار کردم که تمامی سایت ها رضایت داشتند.

تنها سایت ساز با قابلیت طراحی: قابلیت شخصی سازی و طراحی ظاهر سایت (این کار بسیار ساده است). سایتی را بتوانید پیدا کنید که نشه با وبزی شبیهش رو درست کرد

سریعترین سایت ساز:  طبق اطلاعات الکسا سایت ساخته شده از 95% سایت ها سریعتر هست

تیم پشتیبانی بسیار عالی: با اینکه در دوران تست به سر میبردم بسیار با حوصله پاسخ سوالاتم داده میشه و بیش از دو ساعت با پشتیبانی وبزی صحبت کردم بدون اینکه سایتی خریداری کرده باشم.

امکانات نامحدود: امکان ایجاد نامحدود صفحه، محصول، نوشته بلاگی و … – وبزی بر خلاف دیگر سایت ساز ها هیچ محدودیتی در تعداد برای شما قرار نداده

بهینه برای گوگل: از انجایی که من خودم برنامه نویس هستم برای من امکانات سئو و اینکه بتونم یک سایت را به راحتی در گوگل بالا بیارم اهمیت بالایی داشت و وبزی کاملترین سایت ساز برای سئو بود.

آیا وبزی را توصیه میکنم؟

بله. وبزی ساده ترین سایت سازی هست که باهاش کار کردم که امکانات بسیار خوبی مخصوصا در بخش فروشگاهی ارائه می کند. از طرفی با استفاده از ویرایشگر قالب وبزی به راحتی می توانید ظاهر هر قسمت از سایت خودتان را تغییر دهید. شما می توانید بی نهایت طرح مختلف را با وبزی طراحی کنید.

 

2. سایت ساز کاموا

محدود ولی مناسب برای ساخت سریع سایت

معایب سایت ساز کاموا

امکانات پایین: کاموا تقریبا بیشتر امکاناتی را که برای یک وب سایت نیاز است را قرار نداده است.

محدود بودن صفحات: دو پل اول کاموا به ترتیب اجازه ساخت 1 و 10 صفحه است. این تعداد صفحه برای یک سایت کافی نیست و حتی سایت های بسیار کوچک هم به صفحات بیشتری نیاز دارند.

جدا بودن فروشگاه ساز: در صورتی که شما قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را داشته باشید باید در یک سایت مجزا و با هزینه مجدد این کار رو انجام بدید.

مزایای سایت ساز کاموا

سرعت مناسب: سایت های ساخته شده با کاموا سرعت مناسبی دارند و سریع بارگذاری می شوند.

اماده سازی سریع سایت: در اصل کاموا برای سایت های بسیار ساده ساخته شده است. از همین روی راه اندازی سایت با کاموا بسیار ساده است. شما یک تک صفحه دارید که کافیست اطلاعات خودتان را قرار دهید.

آیا کاموا را توصیه میکنم؟

بله و خیر. امکانات کاموا بسیار محدود هست اما اگر قصد یک سایت خیلی ساده در حد چند صفحه را دارید کاموا هم می توانه گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

3. وردپرس

یک سیستم مدیریت محتوی نه یک سایت ساز

وردپرس تنها سیستمی هست که ایرانی نیست و در این لیست به دلیل محبوبیت بالا در ایران، آورده شده است.

معایب وردپرس

نیاز به دانش فنی: برای استفاده از وردپرس نیاز به آموزش دارید. هر زمان ممکن است با یک اپدیت سایت شما از کار بیوفتد و اگر یک نیروی فنی در کنار خود نداشته باشید ممکن هست روزها زمان سپری بشه تا راهی برای رفع مشکلات خودتان پیدا کنید.

سرعت پایین: سایت های ساخته شده با ورپرس سرعت پایینی دارند مخصوصا اگر قالب انتخابی شما امکانات وسیعی داشته باشد.

مزایای وردپرس

تعداد بالای قالب و افزونه: تقریبا برای هر سلیقه و هر نیازی قالب و افزونه ای برای وردپرس وجود دارد. اما نباید این نکته را فراموش کرد که این تعداد بالا میتونه مشکل ساز باشه. تعداد زیادی از این افزونه ها توسط برنامه نویسان مبتدی درست شده و میتونه امنیت سایت شما را تهدید کنه.

اوپن سورس: وردپرس به صورت اوپن سورس ارائه شده به این معنی که شما می توانید هر زمانی بخواید سرور سایت خودتون را تغییر بدید.

آیا وردپرس را توصیه میکنم؟

بله و خیر. در وردپرس شما نیاز هست دانش فنی داشته باشید. شما نیاز هست خودتان وردپرس را نصب کنید. تنظیم کنید و مشکلات آن را رفع کنید در صورتی که توانایی لازم را دارید، وردپرس میتونه گزینه مناسبی باشه.

 

4. سی ام اس یوتاب وب

معایب یوتاب وب

پنل مدیریت پیچیده: یوتاب وب پنل مدیریت پیچیده ای دارد که باعث میشه مدیریت سایت زمان زیادی را از شما بگیرد.

محدود بودن زمان پشتیبانی: یوتاب وب تنها ساعت 9 الی 15 را برای تماس تلفنی معین کرده است و پاسخ دهی به تیکت ها طولانی است.

عدم امکان شخصی سازی ظاهر: یوتاب وب هیچ امکانی را برای شخصی سازی قالب ها در اختیار شما قرار نمی دهد.

مزایای یوتاب وب

قیمت ارزان: یوتاب وب یکی از ارزان ترین سایت ساز هاست. البته اگر کسب و کاری دارید توصیه میکنم کمی بیشتر هزینه کنید و یک سایت ساز بهتر استفاده کنید.

عدم محدودیت در امکانات: یوتاب وب هیچ محدودیتی در تعداد صفحه، محصول و … ندارد.

آیا یوتاب وب را توصیه میکنم؟

خیر. اما یوتاب وب قیمت پایینی دارد و اگر صرفا برای شما هزینه مهم است می توانید یوتاب وب را هم بررسی کنید.

 

5. سی ام اس پرتال

معایب پرتال

عدم امکان تغییر ظاهری: پرتال در اصل یک سیستم مدیریت محتوی است و به شما امکان تعیین محتوی در سایت را می دهد ولی شما هیچ امکانی جهت تغییر ظاهری در سایت خود نخواهید داشت و محدود به ظاهر قالب انتخابی هستید.

قیمت بسیار بالا: قیمت پکیج های پرتال نسبت به امکاناتی که ارائه می کند بسیار بالاست. همچنبن پکیج های پرتال به نحوی ارائه شده است که در نهایت شما مجبور خواهید بود به اخرین پنل ارتقا دهید.

رابط کاربری ضعیف: پرتال تجربه کاربری خوبی را فراهم نکرده است و کار کردن با پرتال زمان بر است ولی در عین حال امکان خوبی را فراهم کرده است.

محدودیت در تعداد: همه چیز در پرتال محدود هست. شما در اخرین پنل پرتال که سالیانه 5 میلیون هست تنها امکان ساخت 50 ایمیل دارید. همچنین ارزونترین پنل فروشگاهی پرتال که سالیانه 1 میلیون تومان هست محدود به وارد کردن 100 محصول است.

مزایای پرتال

امکانات کافی: پرتال اکثرا امکانات مورد نیاز یک سایت عادی را فراهم کرده است.

تعداد قالب مناسب: پرتال قالب های متنوعی دارد و به راحتی می توانید نزدیک قالب به سلیقه خودتان را پیدا کنید.

آیا پرتال را توصیه میکنم؟

بله و خیر. پرتال قیمت بسیار بالایی دارد و پنل های ارزان قیمتش جوابگو نیاز های یک سایت نیست. به طور کلی پرتال توصیه نمیشه ولی اگر قیمت بالای پرتال براتون اهمیتی ندارد می توانید رو پنل های اخرش فکر کنید.

 

5. سایت ساز پوپش

معایب پوپش

امکانات محدود: امکانات پوپش محدود است و جواب بسیاری از نیاز ها را نمی دهد.

قالب های غیر مدرن: قالب های پوپش مثل قالب های مدرن امروزی نمی باشد. دلیل این موضوع نوع سیستم طراحی پوپش است که امکانات محدودی برای طراحی قالب ارائه می کند.

مزایای پوپش

امکان طراحی به سلیقه خودتان: پوپش هم مانند وبزی امکان طراحی ظاهری سایت را به شما ارائه می کند. شما به راحتی می توانید ظاهر دلخواهتان را با پوپش طراحی کنید.

سیستم تخفف دهی پیشرفته:   در صورتی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید و برای شما مهمترین قسمت فروشگاه بخش تخفیف هست پوپش یکی از گزینه های مناسب است.

آیا پوپش را توصیه میکنم؟

بله. اگر شما یک سایت معرفی یا فروشگاهی نیاز دارید پوپش را هم می توانید بررسی کنید.

 

6. رایو

معایب رایو

محدود بودن تغییرات: در رایو تغییراتی که می توانید اعمال کنید محدود است.

قالب های محدود: تعداد قالب های داخل رایو محدود هست و با توجه به نبود قابلیت طراحی قالب کاملا جدیدا. شما محدود هستید در انتخاب ظاهر سایت خودتان.

سرعت بارگذاری کم: سایت های ساخته شده با رایو سرعت پایینی دارند.

مزایای رایو

محیط کاربری ساده: رایو یکی از ساده ترین سایت ساز هاست که به راحتی با یک کاربری راحت میشه قسمت مورد نظرتان را تغییر بدید.

امکان نمایش پست های اینستاگرام: با رایو می توانید آخرین پست های داخل اینستاگرام را داخل سایت خودتان نمایش دهید.

آیا رایو را توصیه میکنم؟

بله. اگر به امکانات خاصی نیاز ندارید و می خواهید سریع و ساده چند صفحه برای معرفی خودتان داشته باشید، رایو گزینه مناسبی است.

 

7. سیم وب

معایب سیم وب

امکانات محدود: سیم وب امکانات محدودی دارد و  فقط شامل تغییر محتوی قسمت های مختلف سایت می شود که از این نظر شبیه پرتال عمل میکند.

عدم ارائه دمو قبل خرید: متاسفانه سیم وب قبل خرید هیچ نسخه آزمایشی ارائه نمی کند.

کافی نبودن راهنمایی و پشتیبانی: در سیم وب راهنمایی و پشتیبانی کافی نیست.

مزایای سیم وب

ساخت سایت سریع: با کمک سیم وب میشه به سرعت یک سایت را ساخت

قیمت پایین: اگر امکانات و کیفیت را در نظر نگیریم سیم وب بسیار ارزان قیمت است.

آیا سیم وب را توصیه میکنم؟

بله و خیر. اگر به دنبال این هستید با کمترین قیمت ممکن یک سایت بزنید سیم وب گزینه مناسبی است اما اگر به دنبال داشتن سایتی هستید که بتوانید روی اون حساب کنید خیر.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.
  1. سایت ساز آنلاین رایو
    پاسخ توسط سایت ساز آنلاین رایو :

    در مورد رایو یکم کم لطفی کردین، چون رایو همواره در حال به روزرسانی و اضافه کردن امکانات جدید هست و در حال حاضر، امکان ساخت فروشگاه اینترنتی رو هم فراهم کرده
    قالب های سایت ساز رایو مداما در حال طراحی هستند و به تازگی تعداد زیادی قالب به قالب های قبلی اضافه شده
    امکان نظر دادن به مطالب سایت، امکان اتصال به وبمستر و گوگل آنالیتیک، امکان ساخت سایت چند زبانه (عربی، انگلیسی، ترکی و فارسی) و … از امکانات اخیر رایو هستند که بسیار کاربردی می باشند

    1. مدیریت
      پاسخ توسط مدیریت :

      ممنون بابت نظرتون. ما سعی میکنیم هر چند وقت یک بار این نوشته را اپدیت کنیم تا برای همیشه بشه در این لیست بهترین سایت ساز ها را دنبال کرد

  2. نسترن
    پاسخ توسط نسترن :

    سلام
    مرسی بابت مقالتون
    ما یک شرکت عمرانی هستیم. بنده شدم مسئول سایت. یک سایت میخوایم که صرفا معرفی باشه و پروژه هایی که انجام دادیم رو قرار بدیم. بهترین گزینه با توجه به نیاز ما کدوم هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. مدیریت
      پاسخ توسط مدیریت :

      در مقایسه سایت ساز ها، وردپرس اورده شده است و سایت ساز هایی مثل سی فایو و مانا همون وردپرس هست همراه با یک هاست.

  3. علیرضا
    پاسخ توسط علیرضا :

    کاملترین مقاله راجب مقایسه سایت سازها بود که خواندم این چند روز. فقط اگر از هر سایت ساز یک سری تصویر و فیلم از نحوه کار کردنش میگذاشتید خیلی خوب بود.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید