چیزهایی که باید درباره پرینت گرفتن از گوشی یا تبلت اندرویدی خود بدانید

نویسنده :
تعداد بازدید :39,742

شما می توانید بوسیله تبلت ها و گوشی ها مدرن از اسناد خود پرینت بگیرید در اینجا روش پرینت گرفتن از آنها را آموزش می دهیم. که بسیار آسان تر از روش پرینت کردن اطلاعات در پرینترهای موجود در شبکه ویندوز است.

پرینت کلود گوگل

این یک راه حل رسمی گوگل برای پرینت گرفتن از دستگاه های محدود مانند گوشی یا تبلت اندریدی یا لپ تاپ Chromebook است. که قبلا نیازمند استفاده یک برنامه مجزا برای انجام این عمل بود ولی گوگل اکنون یک نرم افزار پرینت کلود رسمی را ارائه کرده است.

ابتدا باید Google Cloud Print، پرینتر تان را بشناسد که برای اینکار می توانید پرینتر را به کامپیوتر وصل کرده و Cloud Print support را در Google Chrome فعال کنید.. سپس پرینترتان به حساب کاربری گوگل تان مرتبط می شود و از هرکجا امکان پرینت گرفتن را خواهد داشت.

بعد نرم افزار Google Cloud Print برای اندروید را نصب کنید.  صفحه وب یا هر سندی را که می خواهید پرینت بگیرید را باز کنید دکمه اشتراک گذاری را بزنید و سند را با نرم افزار  Cloud Print به اشتراک بگذارید. در این حالت شما قادر به استفاده از پرینتر هستید. نکته اینکه شما باید از حساب گوگل مشابه در کروم و نرم افزار Cloud Print استفاده کنید. اگر چنین بود پرینترتان باید در نرم افزار ظاهر شود.

چون Cloud Print با اینترنت کار می کند میتوانید از آن برای پرینت گرفتن در جاهای دیگر حتی زمانی که در آنجا نیستید استفاده کنید. با استفاده از ویژگی Cloud Print می توانید پرینتر خود را با دیگر حساب های گوگل به اشتراک بگذارید و به آنها اجازه دسترسی به پرینترتان را بدهید.

پرینت در پی دی اف

ممکن است بخواهید یک صفحه وب یا یک سند را به عنوان یک فایل پی دی اف پرینت بگیرید که بتوانید برای استفاده در آینده آنها را آرشیو کنید حتی اگر ارتباط اینترنت هم ندارید. هیچ گزینه پرینتی در نرم افزار اندروید برای آن وجود ندارد. برای انجام اینکار باید از ویژگی اشتراک گذاری اندروید استفاده کنید. دکمه Share یا گزینه Share menu را درجایی که می خواهید از نرم افزار استفاده کنید بزنید و نرم افزاری را که می خواهید محتویات را با آن به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. شما فقط به یک نرم افزاری که صفحه وب را به فایل پی دی اف تبدیل کند نیاز دارید.

Cloud Print به شما امکان ذخیره اسناد بصورت پی دی اف را می دهد. فقط روی دکمه Share و سپس Cloud Print کلیک کنید و از گزینه Save to Google Drive استفاده کنید. گوگل درایو یک کپی از صفحه وب را بصورت پی دی اف در فضای ذخیره سازی گوگل درایوتان ذخیره می کند. می تواند از نرم افزار درایو برای دسترسی به آن در آینده استفاده کنید یا مشاهده آن در حالت آفلاین را زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید فعلا کنید.

پرینت کردن با مارک خاصی از پرینتر

بسیاری از پرینترهای امروزی امکان اتصال بی سیم را برای استفاده از آنها دارند که این به معنی امکان اتصال بی سیم توسط گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی است که در اینصورت نیازمند اتصال فیزیکی نیستند. برای این کار نیازمند یک پرینتر بی سیم و یک نرم افزار اندرویدی که آن را پشتیبانی کند هستید. مثلا برای اتصال به پرینتر مدل HP می توانید از نرم افزار HP ePrint Android رایگان استفاده کنید. برای Epson از نرم افزار  Epson iPrint app، برای Canon از نرم افزار Canon Easy-PhotoPrint که می تواند عکس ها را پرینت بگیرد، برای Samsung از نرم افزار Samsung Mobile Print برای پرینت گرفتن ، اسکن کردن و فکس کردن استفاده کنید. هیچ استانداردی در اینجا وجود ندارد و هر سازنده ای نرم افزار مخصوص خود را برای اینکار ارائه می دهد. اگر پرینتر وایرلس دارید در گوگل پلی سازنده آن را جستجو کرده و نرم افزار موردنظر آن را دانلود کنید. توجه داشته باشید که این نرم افزارها ممکن است همه قابلیت ها را پشتیبانی نکند مانند کنون که فقط برای عکس استفاده می شود و لی برعکس سامسونگ برای اسکن و فکس هم استفاده می شود.

پرینت کردن مستقیم با پرینتر های بلوتوث، USB یا شبکه شده

ممکن است پرینتری داشته باشید که در یک شبکه قرار دارد یا قابلیط اتصال بوسیله کابل USB OTG را دارد و یا میتوانید بطور بی سیم و از طریق بلوتوث با آن ارتباط برقرار کنید. برای همه اینها بوسیله اندورید پشتیبانی نمی شوند. برای این پرینترها گوگل تنظیمات Cloud Print را روی یک کامپیوتری که به این نوع پرینترها متصل است پیشنهاد می دهد. بدلیل عدم پشتیبانی اندروید، اگر قصد استفاده از آنها را دارید باید از یک نرم افزار دیگر استفاده کنید. متاسفانه نرم افزار های قدرتمند رایگانی برای آن وجود ندارد. می توانید از نرم افزار خوب و قوی  PrinterShare برای اتصال به این پرینترها استفاده کنید و لی برای استفاده از این نرم افزار نیازمند پرداخت 13 دلار هستید.


منبع howtogeek

  1. پارمیدا احسانی
    پاسخ توسط پارمیدا احسانی :

    خواهش میکنم یکی منو کمک کنه. واقعا ممنون میشم اگر یک مهندس بامعرفت، بتونه منو راهنمایی کنه … من یک پرینتر اپسون وایفای دار و یک دستگاه اندرویدی که وایفای دایرکت هم داره در اختیار دارم. حالا میخوام این دوتارو بدون اینترنت و مودم و کامپیوتر به هم وصل کنم.یعنی فقط گوشی باشه و پرینتر. حالا چیکار کنم؟ اطفا اگر میشه مرحله به مرحله بفرمایید .خیلی خیلی ممنون

  2. احمد
    پاسخ توسط احمد :

    سلام من ی پرینتر بیکسلون R200 خریدم ک با بلوتوث کار میکنه
    اما هرکار میکنم ازطریق بلوتوث ک چاپگر رو پیدا میکنم میگه درایور موجود نیست
    ویندوزم 10 هستش
    آیا این پرینتر روی اندروید هم جواب میده؟
    لطفا راهنماييم کنید

  3. مجتبی
    پاسخ توسط مجتبی :

    سلام خسته نباشید دوستان .

    اگر کسی از دوستان سوال منو رو جواب بده و مشکلم رو حل بکنه خیلی ممنونش میشم .

    من یه پرینتر hp p1102w خریدم و الان اونرو از طریق وایرلس به مودمم وصل کردم . و از طریق کابل هم به پی سی خونه .

    حالا میخوام از طرق لپ تاب ی چیزی پرینت بگیرم ، خب الان پرینتر تو شبکه وایرلس خانگی من هستش ، هرچی سعی میکنم از طریق پرینتر ، پرینت بگیرم نمیتونم و حتی نمیتونم پرینتر رو پیدا کنم .

    مشکل از کجاست ؟؟! برنامه خاصی هست واسه پی سی که مثلا وسایلی که به شبکه خونگی هست رو بشه کنترل کرد و استفاده کرده

    همین پرینتر مثلا

    ممنون

  4. محمد رضا
    پاسخ توسط محمد رضا :

    سلام
    من پرینتر اچ پی دارم که به لپ تاپم وصل است وقتی لپ تاپ روشن است از راه دور با ایپدم پرینت می گیرم می خواهم بدانم ایا وقتی پرینتر به دستگاهی وصل نباشد یا وصل است و ان دستگاه خاموش است راهی هست که بتوان از راه دور پرینت گرفت؟
    با تشکر

  5. سعید
    پاسخ توسط سعید :

    سلام، منم چاپگر hp خودمو که eprint داره رو به اینترنت وصل کردم. تونستم ایمیل هم پیدا کنم. تو سایت و حتی با نرم افزار hp eprint هم بعد از ساختن اکانت چاپگر رو on نشون میده. ولی نمیدونم چرا هر چی پرینت به ایمیل میفرستم چاپ نمیشه. کسی هست راهنمایی کنه، لطفا.

    1. ناشناس
      پاسخ توسط ناشناس :

      بهتره از این توانای دستگاه استفاده نکنی دلیلش هم اینترنت کند

  6. یاصاحب الزمان
    پاسخ توسط یاصاحب الزمان :

    سلام.من وقتی صفه ام را به اشتراک میگذارم این گزینه اصلا نمیاد یا وقتی عکسی را در نرم افزار انتخاب میکنم میخواهد چاپ کند و100درصدش پر مشیه چاپ نمیکنه 😳

    1. حسین
      پاسخ توسط حسین :

      سلام
      چرا cloud print روی تبلت من نصب میشه اما باز نمیشه؟
      لطف میکنید راهنماییی کنید؟

  7. امیر حسین
    پاسخ توسط امیر حسین :

    ممنون بابت آموزش اما وقتی میخوام پرینت بگیرم به پرینتر وصل نشده و اسناد رو به داخل اکانت میفرسته اگه میشه من رو راهنمایی کنید موضوع مهم است

    1. ناشناس
      پاسخ توسط ناشناس :

      سلام منم مشکلم همینه .وقتی از نرم افزار پرینت می فرستم به اکانتم میره ولی دستور چاپ نمی ده جالب ایجاست که من اکانتم رو با یه گوشی دیگه امتحان کردم درست بود مدل گوشی من sony TX

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید