تسلط اپل بر بازار گوشی های هوشمند در آمریکا ، از سامسونگ پیشی گرفت

نویسنده :
تعداد بازدید :2,823

شاید زمان پایان رشد منفی اپل ، فرا رسیده است.

با توجه به تحقیقات ComScore ،آیفون 39% بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده آمریکا را در سه ماهه نخست سال از آن خود کرده است ؛ که این مسئله نشان از بدست آوردن سهم بیشتری از بازار ، نسبت به سامسونگ است که ، 21.7% از بازار را در چنگ دارد.

اپل در حالی شاهد رشد نزدیک به 3 درصدی سهم خود در بازار گوشی های هوشمند در این نقطه از سال است که سامسونگ نیز ، رشد آهسته ای را تجربه میکند. سه فروشنده بزرگ دیگر یعنی HTC ، Motorola و LG هر سه ، شاهد کاهش سهم خود در بازار ، طی این دوره زمانی بوده اند.

بازار که در ابتدای سه ماهه نخست ، آرام بود ، با ورود گوشی های قدرتمندی چون گلکسی اس 4 ساموسنگ و اچ تی سی وان تغییراتی را شاهد بود ؛ البته این گوشی ها تا 3 ماهه دوم در دسترس بازار آمریکا قرار نگرفتند.

در نتیجه ، به نظر میرسید ، بازار همچنان به مقایسه آیفون 5 و مدل های قدیمی مثل گلکسی اس 3 ، میپرداخت.

اعداد و ارقام نشان میداد که اپل ، در مورد از دست دادن فاصله اش نسبت به رقیبان نگران است و این امکان وجود دارد که آنها قادر به ادامه رشدی که طی چند سال گذشته داشته اند ، نخواهند بود. به علاوه ، این مسئله که آنها درگیر رقابت ، به ویژه با سامسونگ شده اند نیز وحود دارد.

اما نتابج سه ماهه نخست ، نشان میدهد که هنوز اپل ، فاصله ای بزرگ با رقیبان دارد ، گرچه ممکن است این پیشی ، در سه ماهه دوم ، با آمدن چندین گوشی با امکانات بالا ، مخدوش شود.

اندروید گوگل ، همچنان با داشتن 52% بازار ، بزرگترین پلت فرم باقی مانده است ، اگر چه بیش از 1 درصد از مالکیت بازار را از دست داده است.در سمت مقابل ، ویندوز فون مایکروسافت ، تنها پلت فرمی بود که سهمش با افزایش 2.9 درصدی مواجه شد


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید