استفاده از کیبورد کامپیوتر برای تایپ در دستگاه های اندرویدی از طریق شبکه Wi-Fi یا USB

نویسنده :
تعداد بازدید :10,505

قطعا برای شما هم جالب خواهد بود که با استفاده از کیبورد کامپیوترتان بتوانید پیام هایتان را روی دستگاه های اندرویدی بنویسید. کیبوردهای بلوتوثی برای اینکار وجود دارند ولی یک روش ساده و ارزان استفاده از نرم افزار رایگان Remote Keyboard اندروید است. این نرم افزار به شما امکان اتصال به کیبورد دسکتاپ تان با استفاده از گوشی اندروید یا تبلت را می دهد. کار با این نرم افزار راحت است و نیازی به روش های پیچیده برای اتصال نیست.

ابتدا از اتصال گوشی و کامپیوترتان به شبکه Wi-Fi مطمئن شوید. سپس از Google Play Store (گوگل پلی) Remote Keyboard را دانلود کنید. در صورتی که به گوگل پلی دسترسی ندارید می توانید از کانال دانلود کنید. سپس برنامه را نصب کنید. در اینجا لازم است که تنظیمات خواسته شده توسط نرم افزار را انجام داد، مثلا از شما می خواهد که این نرم افزار را بعنوان یک ورودی انتخاب کنید.

Remote Keyboard Remote Keyboard Android

بعداز فعال کردن Remote Keyboard بعنوان ابزار ورودی پیش فرض،شما نیازمند آی پی و پورت تلفنتان برای اتصال به کامپیوتر از طریق شبکه  Wi-Fi  هستید که این برنامه آنها را به شما نشان می دهد.

Screenshot_2013-06-01-11-51-25

در اینجا شما میتوانید از یک نرم افزار پرتابل که به شما اجازه ایجاد سشن های SSH و Telnet را می دهد، استفاده کنید. نرم افزاری بنام  PuTTY که نیازی به نصب شدن روی کامپیوترتان ندارد. پس برنامه را دانلود کنید و فایل EXE آن را اجرا کنید. آدرس آی پی و پورت را در کادر مربوطه وارد کنید و گزینه Telnet را در زیر Connection Type انتخاب کنید. در انتها روی Open برای ایجاد سشن مربوطه کلیک کنید.

PuTTY Configuration

سپس با صفحه ای مشابه صفحه کامند پرومپ مواجه میشوید که وضعیت اتصال Telnet را نشان میدهد. حال هر چیزی را که در کامپیوترتان تایپ میکنید به دستگاه اندرویدی تان وارد می شود.

PuTTY Connected

می توانید با تایپ کردن در Test Field از صحت عملکرد آن مطلع شوید.

Remote Keyboard 1


منبع addictivetips

  1. اردشیر
    پاسخ توسط اردشیر :

    سلام. من این برنامه رو نصب کردم. منتها مشکلی که داره اینکه با اینکه از انکُد یو تی اف 8 پشتیبانی میکنه اما موقع تایپ فارسی. حروف ناخوانا نشون میده. ممکنه راهنماییم کنید؟

  2. کسری
    پاسخ توسط کسری :

    سلام.
    من کیبورد کامپیوترم رو با تبدیل usb به galaxy tab 2 وصل کردم.حالا میخوام با کیبرد کامپیوتر توی تبلت،فارسی تایپ کنم.چطور باید اینکارو انجام بدم؟؟
    ممنون

    1. رضا
      پاسخ توسط رضا :

      برو تو تنظیمات گوشیت بخش Language and Input بعد تو بخش Physical Keyboard میبینی که 4 بخش داره اولین بخش مربوط ب زبانشه اگه فارسی جزوشه میتونی اونو انتخاب کنی وگرنه باید اول بهش اضافه کنی زبان مورد نظرتو بعدش اونو انتخاب کن 😀 😀

    1. مسعود
      پاسخ توسط مسعود :

      سلام
      می توانید تبدیلش رو از بازار تهیه کنید و مستقیم خود کیبورد رو به گوشی وصل کنید
      ولی اگه از این روش میخواید استفاده کنید گوشی رو به کامپوتر وصل کنید

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید