آموزش ارتقای لپ تاپ

نویسنده :
تعداد بازدید :7,508

ارتقا لپ تاپ به آسانی دسکتاپ ها نیست حتی  ارتقا لپ تاپ های جدید سختر از گذشته است اما هنوز هم شما قادر به ارتقا رم یا هارد جامد لپ تاپ اتان هستید. به طور کلی ایده بدی است که یه لپ تاپ رو بخرید به امید اینکه آینده آن را ارتقا دهید.

دسکتاپ و لپ تاپ

سخت افزار دستکاپ داخل اتاقکی به اسم کیس قرار دارد و شما می توانید سخت افزار انتخابی خود را در داخل آن قرار دهید و هر زمانی می توانید آن رو ارتقا دهید. همچنین معمولا در مادربور ها چندین جای خالی برای رم و  … وجود دارد تا شما در آینده به راحتی بتوانید کامپیوتر خود را ارتقا دهید.

لپ تاپ ها متفاوت هستند. شما نمی توانید لپ تاپی با سخت افزار انتخابی خود را بخرید، در عوض مجبورید لپ تاپی با سخت افزار از پیش تعیین شده را بخرید.

موانع ارتقا لپ تاپ

طراحی: تعدادی از لپ تاپ ها به گونه ای طراحی شده اند که شما نمی توانید آن را باز کنید. به عنوان مثال سورفیس 2 که شما برای باز کردن آن مجبور هستید اطراف آن را ذوب کنید.

باز کردن آن: حتی اگر شما موفق به باز کردن لپ تاپ اتان شوید ممکن هست برای دسترسی به یک قسمت دردسر زیادی داشته باشید. به عنوان مثال بعد از باز کردن سورفیس 2 شما شاهد 90 تا پیچ هستید که برای دسترسی به یک قسمت مجبور هستید بیشتر آنها را باز کنید.

اتصال قطعات: وضعیت برخی از قسمت های لپ تاپ بدتر است و با لحیم به قسمت های دیگر وصل شده است و شما برای تعویض آن باید لحیم آن را باز کنید و قطعه جدید را مجدد لحیم کنید.

گارانتی: حتی اگر شما موفق بشوید یه قسمت لپ تاپ خود را عوض کنید مشکل دیگر دارید، گارانتی شما باطل می شود. استدلال گارانتی کننده این است که شما باعث تغییر در دستگاه شده اید و بنابرین گارانتی ابطال می شود.

ارتقا معمول لپ تاپ ها

نصب رم بیشتر: اکثر لپ تاپ ها اسلات هایی برای قرار دادن رم قرار داده اند. بنابرین شما به راحتی می توانید با خرید رم بالاتر و جایگزین آن با رم فعلی لپ تاپ اتان عملکر لپ تاپ اتان را ارتقا دهید. تعدادی از لپ تاپ ها مخصوصا لپ تاپ های قدیمی در پشت خود پنلی برای تغییر رم قرار داده اند.

ارتقا به هارد جامد: اکثر لپ تاپ ها امکان تغییر هارد را داردند. اگر هارد لپ تاپ شما از نوع مکانیکی است شما می توانید هارد فعلی را با هارد جامد تعویض کنید تا لپ تاپ شما جان تازه ای بگیرد.

حتی در برخی از لپ تاپ ها امکان ارتقا سی پی یو و کارت گرافیک هم وجود دارد که تعداد این گونه لپ تاپ ها کم است ولی نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که ارتقا سی پی یو و گرافیک لپ تاپ کار ساده ای نیست. در این حالت هم شما باید سی پی یو و گرافیک سازگار با لپ تاپ خود را خریداری کنید و بایوس لپ تاپ اتان هم آپگرید کنید.

سخن پایانی

در صورتی که شما قصد ارتقا لپ تاپ فعلی خودتان را دارید احتمالاً امکان ارتقا رم و هارد جامد را دارید. در صورتی که شما هزینه خرید یک لپ جدید را ندارید، ارتقا رم و هارد جامد می تواند تجربه ی جدید از کار کردن با لپ تاپ اتان را به شما بدهد.

در صورتی که قصد خرید لپ تاپی به این نیت که آینده آن را ارتقا می دهید، را دارید شما باید خوب راجب لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید تحقیق کنید تا متوجه بشید تا چه حد امکان ارتقا آن وجود دارد.


منبع howtogeek

علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید