یک Apple I computer سالم دیگر ، به مزایده قرار میگیرد

نویسنده :
تعداد بازدید :2,174

مردم زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که علاقه مند جمع آوری و کلکسیون قطعات تاریخی تکنولوژی هستند که در دهه ها و صده های گذشته تولید شده اند. تعدادی از این تکنولوژی های قدیمی ، در مزایدات خریداری میشوند ، مانند مزایده ای که توسط یک شرکت در آلمان به نام Breker برگزار میشود. این حراج در محلی برگزار میشود که سال گذشته یک Apple I computer سال 1976 را به قیمت 640 هزار دلار فروخته شد. فقط شش دستگاه شناخته شده از Apple I computers وجود دارد که هنوز کار میکنند.

یکی دیگر از این دستگاه هایی که هنوز کار میکنند ، به نظر میرسد برای حراج توسط شرکت Breker آلمان ، آماده میشود. این مثال خاص در دستور کار قرار گرفته است و پیشبینی میشود که رقمی بین 260 تا 400 هزار دلار را ثبت کند. البته این دستگاه به نظر جعبه چوبی اش گم شده است ، اما شامل یک صفحه نمایش ، کیبورد ، برد پردازنده و پخش کننده نوار می باشد. در این مزایده همچنین قرار است یک کامپیوتر Apple Lisa-1 متعلق به سال 1983 نیز به فروش برسد

این دستگاه که اولین کامپیوتر دارای ماوس در جهان است و فقط در سال 1983 تولید شده بود ، به نظر میرسد رقمی بین 20 تا 40 هزار دلار را ثبت کند. همچنین در این حراج ، کامپیوتری حتی قدیمی تر از Apple I computer نیز فروخته خواهد شد. این کامپیوتر خاص توسط Nat Wadsworth در سال 1973 ساخته شده است و Scelbi-8H نام گرفته است. در این کامپیوتر اولین میکروپروسسور هشت بیتی اینتل ، به کار رفته است.

فقط 200 عدد از این دستگاه تولید شده بود که اکنون تنها سه تای آنها باقی مانده اند و پیشبینی میشود رقمی بیش از 25 هزاردلار را ثبت کند. یک Altair 8800 نیز در این حراج وجود خواهد داشت که پیش بینی رقمی حدود 5 هزاردلار را برای آن داشته اند.

این حراج شامل دستگاه هایی با تکنولوژی قدیمی تر نیز میشود ، آنقدر قدیمی که حتی در بین آنها ،اولین ماشین حساب مکانیکی جهان با انتقال دیجیتالی ساخته شده توسط بلز پاسکال نیز ، قرار دارد. این ماشین حساب ساخته شده در سال 1642 ، با نام Pascaline شناخته میشود. تنها حدود 20 عدد از آنها ساخته شده است و 10 عدد از آنها هنوز وجود دارند. پیشبینی رقم این مزایده ، چیزی حدود 260 هزار دلار است


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید