چگونه مشکل لینکهای Replytocom را در وردپرس به سادگی حل نماییم.

نویسنده :
تعداد بازدید :7,332

لینکهای replaytocom یکی از مهمترین دلایل مطالب تکراری مشکل ساز میباشد، که باعث میشود از نرم افزار پاندای گوگل اخطار دریافت کنیم. امروزه صدها و هزاران وبلاگ که با این معضل مواجه هستند وجود دارد.
زمانی که وبلاگی شروع به کار میکند ، به ندرت توجهی به بخش نظرات میکنیم. تمرکز اصلی ما معمولا معطوف به ارتقای پست های وبلاگ و افزایش بازدیدکننده ها میباشد. حالا اگر ما از پاندا و یا یک نرم افزار مشابه دیگر برای مطالب تکراری اخطار دریافت کرده و جریمه شویم، داشتن بازدیدکنندگانی که عضو سایت میشوند تقریبا بی اهمیت می شود.


اما همیشه راهی برای خلاص شدن از مشکلات وجود دارد. اگر شما برای سایت خود از وردپرس استفاده میکنید، یک راه ساده برای رفع مساله لینکهای Replaytocom در وردپرس وجود دارد. در ادامه این پست ، این راه حل را مشاهده خواهید نمود.
Replaytocom Links چیست؟
چنانچه یک سیستم پستی برای هر پست خود در وبلاگ دارید تا خوانندگان شما قادر به گذاشتن پیشنهادات و نظرات خود باشند، پس به احتمال زیاد شما مشکل مطالب تکراری را در وبلاگ خود خواهید داشت. بیشترین مشکل زمانی مشخص میشود که رباتهای موتورهای جستجو لینکهای تکراری نظرات را لیست میکنند.
در حال حاضر برای هر پست خاص صدها و هزاران محتوای تقلیدی متفاوت در صفحات نتایج جستجو وجود دارد. این به این معنی است که شما دچار مشکل ترافیک کم بازدیدکنندگان و عضو شوندگان، هستید.
چگونه Replaytocom Links ها را بیابیم؟
از نظر من این کا بسیار آسانی است. شما فقط باید یک دستور جستجوی وبسایت خود را به شیوه ای کمی متفاوت انجام دهید.
site:domain.com inurl:replytocom
گمان میکنم این دستور بسیار واضح و روشن باشد. همچنین با استفاده از این متد میتوانید به مشتریان و دیگر وبلاگ نویسان خود با اطلاع رسانی درباره این موضوع ، کمک کنید.
برطرف کردن مشکل Replytocom با YoastPlugin ؟
همانگونه که ذکر شد شما میتوانید این مشکل را با انجام یک مرحله ساده برطرف نمایید. اما 3 مرحله متفاوت وجود دارد که درباره آنها صحبت خواهم کرد. برای افردی که عاشق پلاگین ها و طرفدار استفاده از جستجوگرهای معروف ورد پرس که با پلاگین های yoast میباشند. خبرهای خوبی برایشان دارم. راهنمای زیر را مشاهده کنید.
• مطمئن شوید که پلاگین را نصب کرده اید.
• اکنون گزینه permalink را از منوی شناوری که با yoast ساخته شده انتخاب کنید.
• در این صفحه گزینه ای با این مضمون ” Remove the ?replytocom variables “مشاهده خواهید نمود.
• روی آن کلیک نموده و بگذارید تنظیمات ذخیره شود.
• و اکنون شما با موفقیت یک nofollow tag را به این ساختار لینکی خود اضافه نمودید.
(nofollow tag یک دستور html میباشد که باعث میشود لینک مورد نظر در نتایج موتورهای جستجو قرار نگیرد.)

به این ترتیب اولین روش ما موفقیت آمیز خواهد بود. از نظر من این روش کاملا روشن و قابل فهم بوده و به راحتی میتوان آن را اجرا کرد. اکنون در مطالب پیش رو متد کمی پیشرفته تر و دائمی تری را برای حل مشکل replytocom link ها مورد بحث قرار خواهیم داد.

استفاده از ابزار وب مستر
در حال حاضر گوگل از این مشکل اطلاع دارد و به همین جهت مجموعه گزینه های کاملی را برای اصلاح اشتباهات رایج شما پیشنهاد میکند. اما باید توجه داشته باشید که تمامی مراحل را همان گونه که مشخص شده دنبال کنید. چنانچه شما هرگونه تنظیمی را اشتباه انجام دهید، ممکن است بازدیدکنندگان عضو و SERP سایت شما راتحت تاثیر قرار دهد.
• اطمینان حاصل کنید که وارد کابری ابزار وب مستر خود شده اید.
• اکنون بسیار ساده یه این آدرس بروید.
Configuration > URL Parameters
• اگر وبلاگ شما به تازگی راه اندازی شده، گزینه Add Parameter را مشاهده خواهید نمود. اما اگر وبلاگ شما مدتهاست که شروع به کار کرده گزینه ای برای پیکربندی پارامترهای URL مشاهده خواهید نمود.
• بر روی گزینه ADD parameter کلیک کنید.
• اکنون تمام اطلاعات مورد نیاز را همان گونه که در تصویر ذیل مشاهده می نمایید پر کنید. به یاد داشته باشید که اطلاعات را دقیقا در جای مخصوص به خود به دقت تایپ کنید.

زمانی که اطلاعات لازم را وارد کردید بر روی کلید ذخیره کلیک کنید. چند روز و یا چند هفته طول میکشد تا گوگل لینک های مشکل ساز را از لیست خود پاک کند. اما شما به زودی خواهید دید که گزارش مطالب تکراری به اندازه چشم گیری کاهش پیدا کرده.
استفاده از Robot.txt
این راه یکی از آسان ترین روش های حل این معضل میباشد. تنها چیزی که شما ملزم به انجام آن هستید ویرایش فایل Robot.txt می باشد. ما به راحتی یک تگ disallow اضافه کرده و سپس آن را آزمایش میکنیم.
• اطمینان حاصل کنید که برای ویرایش فایل robot.txt وارد cpanel و یا FTP شوید.
• سپس کد ساده زیر را به آن اضافه کنید.
Disallow: *?replytocom

این روش تضمین میکند که وبلاگ یا وبسایت شما در آینده با این ساختارهای لینکی که منجر به مشکل مطالب تکراری میشود، روبرو نشود. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که واکنش رباتهای گوگل را تست کنید تا مؤثر بودن این روش را به چشم ببینید.
• وارد یکی از پستهای خود که نظرات زیادی در آن درج شده بروید.
• لینک دکمه پاسخ به نظرات را کپی کنید.
• لینک را در باکس واکنش رباتهای گوگل وارد کنید و بر روی دکمه fetch کلیک کنید.
سپس ببینید که آیا لینکهای Replytocom برای رباتهای جستجو مسدود شده اند یا خیر. آنها مسدود خواهند شد، اما شما باید حافظه cache خود را پاک کنید.

این سه روش متفاوت برای حل معضل لینکهای Relytocom در وردپرس می باشد. امیدوارم همه آنها برای شما مفید بوده باشد.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.
  1. omid
    پاسخ توسط omid :

    سلام با تشکر از شما 8)
    من از قبل یه همچین چیزی توی فایل روبوتس ریخته بودم 8) :
    Disallow: /*?*
    Disallow: /*?
    و الان هم وقتی اونی که شما گفتین رو در گوگل جستجو میکنم زیر نتایج میزنه که :
    A description for this result is not available because of this site’s robots.txt

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید