متن کامل در مقابل خلاصه در بایگانی وردپرس ؟

نویسنده :
تعداد بازدید :3,182

یکی از کاربران ما سوال پرسید: برای بایگانی مطالب در وردپرس، متن کامل را به کار ببرم یا خلاصه متن را؟

در این مقاله، ما در مورد اینکه آیا شما باید، متن کامل را در صفحات بایگانی استفاده کنید یا خلاصه متن را، بحث و گفتگو می کنیم. ما مزایا و معایب هر کدام را شرح می دهیم و در نهایت یک نتیجه گیری کلی را برای شما قرار می دهیم.

مزایای استفاده از خلاصه متن

ما می خواهیم کاربران به راحتی، آنجه را می خواهد پیدا کنند. همینطور می خواهیم موتور های جستجو هم در پیدا کردن مطالب به کاربران، کمک کنند.

1. زمان بارگذاری سریع تر

پست های ما معمولا حاوی تعداد زیادی از تصاویر هستند، با نمایش چکیده مطالب در بایگانی، صفحه بایگانی، سریعتر لود می شود. تصور کنید یک مطلب شامل 500 کاراکتر هست و همچنین 5 عکس هم همراه خود دارد. در این حالت کاربر برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود، علاوه بر این باید پیمایش بیشتری بکند، سرعت بارگذاری صفحه هم به حد قابل توجه ای کاهش پیدا می کند اما با استفاده از چکیده مطالب می توانید صفحات بایگانی مثل دسته بندی، برچسب ها و … به سرعت و آسانی به کاربر نمایش دهیم. همچنین موتورهای جستجو دوست دارند که یک صفحه سریعتر بارگذاری شود.

2. جلوگیری از مطالب تکراری در سایت

با نشان دادن گزیده ای در صفحات آرشیوی خود، شما می توانید، از مطالب تکراری در صفحات جلوگیری کنید. وردپرس صفحات مختلفی مثل دسته بندی، برچسب ها و … دارد که اگر ما متن رو به صورت کامل بیاوریم، باعث میشود متن ما درون چندین صفحه تکرار شود و ارزش آن متن برای موتور های جستجو، به شدت کم شود.

توجه: اگر شما می خواهید متن کامل را نمایش دهید، به سادگی با پلاگین WordPress SEO by Yoast میتوانید مانع ایدکس شدن صفحات بایگانی شوید تا مشکلی از نظر سئو نداشته باشید.

3. افزایش تعداد بازدید و کاهش Bounce rate

مردم اکثراً تمایل به ترک وب سایت های کند دارند. همانطور که در بالا گفتیم، استفاده از چکیده متن باعث می شود که صفحه سریعتر بارگذاری شود که علاوه بر کاهش Bounce rate، باعث می شود که کاربر برای مشاهده متن کامل، به یک صفحه دیگر برود و در نتیجه تعداد بازدید از هر صفحه افزایش پیدا کند.

معایب استفاده از خلاصه متن

1. چکیده بد

اگر شما با استفاده از the_excerpt متن را خلاصه کنید، خواهید دید که نوشته شما محدود میشه به 55 کلمه که این مقدار بسیار کم است و گاهی اوقات باعث شکسته شدن و نامفهموم بودن جمله می شود. اگر چه شما میتوانید مقدار تعداد کارکتری که باید محدود شود را تغییر دهید، ولی باز هم مشکل حل نمی شود. بهترین راه برای این مشکل این است که چکیده متن را به صورت سفارشی بنویسید که این مورد زمان زیادی می برد.

2. محتوا پنهان

برخی از کاربران ترجیح می دهند همه چیز را در یک صفحه بخوانند، به جای اینکه برای خواندن هر مطلب به یک صفحه جدا بروند. این دسته از کاربران از اینکه متن را به صورت خلاصه نشون می دهید، ناراحت می شوند ولی نمی شود تمام کاربران را خوشحال نگه داشت.

نتیجه

اگر مقالات شما کوتاه است و شامل تعداد زیادی عکس نیست، شما می توانید متن را به صورت کامل نمایش دهید، اگر چه ما اکثر اوقات، نمایش متن به صورت خلاصه را توصیه می کنیم. امیدواریم، این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما برای وب سایتتان چکار می کنید؟ متن به صورت کامل یا خلاصه؟ اجازه بدید ما نظر شما را در بخش نظرات بدونیم.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.
    1. مسعود
      پاسخ توسط مسعود :

      معرفی میتونه یک متن برای جذب کاربر باشه و با خود متن اصلی متفاوت باشه که در این حالت نتیجه خوبی خواهید گرفت

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید