لورم ایپسوم چیست’؟ برای چه باید از متن لورم استفاده کرد؟

نویسنده :
تعداد بازدید :3,520

شما تا به حال دموی قالب های سایت را مشاهده کرده اید؟ احتمالا متوجه شدید که برخی از طراحان از یکسری متن های عجیب غریب برای ظاهر قالبشون استفاده می کنند.
من همیشه تعجب می کردم که این متن دقیقا چی هست؟ چرا همه طراحان از آن استفاده می کنند؟ و اصلا از کجا آمده است؟

 

لورم ایپسوم چیست؟

لورم ایپسوم یک گروه کلمه است که مردم معمولا به عنوان متن پرکننده و یا متن ساختگی استفاده می کنند. اساسا این یک متن نامفهوم هست که طراحان برای اینکه نشان بدهند، ظاهر طرح بعد از قرار گرفتن متن ها در چیدمان به چه شکل خواهد شد، استفاده میکنند.

« لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد ».

 

چرا طراحان از لورم ایپسوم استفاده می کنند؟

چیزی که من از خودم پرسیدم این بود که چرا طراحان از یک متن بهم ریخته استفاده می کنند؟
همه ی اینا برمیگرده به تمرکز و توجه. این یه واقعیت کاملا مشخصه که اگر از کپی واقعی متن استفاده کنند فردی که داره طرح را نگاه میکنه، ممکنه کلمات و جمله های درست، حواسش را  پرت کنند و ناخودآگاه جملات را دنبال کند. این یکی از دلایل اصلی انتخاب لورم ایپسوم توسط طراحان هستش که متن غیرقابل تشخیص باشد.
به این منظور که چیزی برای خوندن وجود نداره!!

 

لورم ایپسوم از کجا اومده؟

همانطور که گفته شد لورم ایپسوم از لاتین آمده. این در واقع نسخه اصلاح شده ی این متن است. واقعا چی میگه؟
لورم ایپسوم از بخش های ۱.۱۰.۳۲ و ۱.۱۰.۳۳
‘de Finibus Bonorum et Malorum’
توسط
Cicero
در ۴۵ قبل میلاد است.
لورم ایپسوم از سال 1500 میلادی (879 شمسی) استفاده می شده است. در سال 1960 میلادی (1339 شمسی) محبوبیت پیدا کرد و در عصر دیجیتال با برنامه کامپیوتری مثل
Aldus PageMaker ماندگار شد.

همانطور که می دانیم هنوز هم بین طراحان مختلف مثل طراحان تیم وبزی استفاده از این متون برای نشان دادن عناصر مختلف چیدمان و طراحی مرسوم است.

آیا من هم می تونم از لورم ایپسوم برای پروژه هام استفاده کنم؟

حتما چرا که نه؟  هنوز هم بطور گسترده ای از این روش استفاده می شود. در حقیقت ابزار های زیادی وجود دارد که در اینجا یکی از اونها رو معرفی می کنیم:
با استفاده از لینک زیر به سایت لورم فارسی رفته و به راحتی از متن و متن های پیش فرض لورم به زبان های مختلف برای پروژه های طراحی تون استفاده کنید.
loremfarsi.ir


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید