ایالت سانفرانسیسکو ، در نهایت ، قانون تابش امواج موبایل را لغو کرد

نویسنده :
تعداد بازدید :2,082

همانطور که پیش بینی میشد ، هیئت منصفه سانفرانسیسکو ،سه شنبه ، بیانیه ای برای سازش با صنعت بیسیم تصویب کرد که مربوط به قانون بحث بر انگیز الزام اطلاع رسانی به خریداران گوشی همراه ، در مورد مضرات احتمالی آن بود.

در یک رای گیری ، با 10 رای موافق در مقابل یک رای مخالف ، هیئت منصفه ، توافق کرد که از اصرار بیشتر در زمینه قانونی خودداری کند که طی آن ، دانستن مضرات دستگاه موبایل ، حق خریدار تلقی میشد. در مقابل ، CTIA ، تعاونی بازرگانیان صنعت بیسیم نیز متعهد خواهد شد که از هر گونه ادعا نسبت به هزینه های وارد شده ، از نظر حقوقی و اقتصادی ، صرف نظر کند.John Avalos تنها فرد مخالف در این رای گیری بود

Ellie Marks ، مدیر انجمن تومور مغزی کالیفرنیا و پشتیبان قدرتمند قانون ذکر شده در بالا ، این رای گیری را یک ضربه بزرگ به سلامت عمومی ، در کل کشور قلمداد کرد.وی در این زمینه گفت : پویایی در مدیران ارشد حقوقی شهری، کاملا از بین رفته است ، بسیاری از ایالات و شهرهای دیگر ، اکنون میخواهند از این حرکت سانفرانسیسکو پیروی کنند.

در واقع ، رای دیروز پایانی آرام بر قانونی بود که طرفداران سلامت عمومی ، امید داشتند در سراسر کشور اجرا شود.این قانون که به مشتریان ، حق اطلاع از مضرات یک دستگاه را میداد ، برای بار نخست ، در ماه ژوئن 2010 تصویب شد.

اکنون ، این قانون ، مورد خشم CTIA واقع شده است و آنها اینگونه استدلال کرده اند که با قانون اساسی تضاد دارد ، شهروندان را گمراه میکند و حق فروشندگان که در متمم 1 قانون اساسی ذکر شده است را نقض میکند.اگرچه مدیران شهری ، این قانون را یک سال بعد اجرا کرده و چندین نوبت نیز ، به حال تعلیق در آورده اند ؛ یک دادگاه تجدید نظر فدرال در سپتامبر گذشته ، پس از شکایت CTIA در زمینه آن ، اجرای آن را به طور کامل معلق کرد.

John Walls ، مدیر CTIA در بیانیه ای اعلام کرده است که از این راه حل استقبال میکند. وی گفت : “دادگاه تجدید نظر در سانفرانسیسکو ، پی برده است که قوانین اعمال شده توسط FCC در زمینه محدودیت انرژی فرکانس رادیویی ، در جهت معرفی دسته خاصی از تلفن همراه ، به عنوان قابل اعتماد و امن بوده است.؛ وی ادامه داد که این اظهارات توسط فروشندگان ، صرفا باعث گمراهی خریداران میشد


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید