گوش های یک مگس الهام بخش میکروفن های کوچک جدید

نویسنده :
تعداد بازدید :3,265

میکروفن ها برای استفاده در ابزار های مختلف نیازمند کوچکتر شدن و همچنین بالا بردن کارایی برای کم کردن تاثیر سروصداهای اطراف هستند. با الهام از گوش های حساس یک مگس گروهی از دانشگاه State University of New York در Binghamton به رهبری پروفسور  Robert Miles توانستند یک میکروفن به اندازی دانه خردل بسازند که می تواند صداها را واضح تر از هر نمونه موجود دیگری بشنود.

در طراحی آن از یک دیافراگم کوچک با ابعاد 1میلی متر در 3 میلی متر استفاده شد که وقتی امواج صدا به آن میرسد حول یک محور می چرخد. یک سنسور نوری کوچک حرکات دیافراگم را دریافت می کند. کنترل های الکتریکی اضافی و نرم افزار برای فیلتر  کردن نویز های حرارتی ایجاد شده از لرزش دیافراگم بکار می روند که این لرزش ها نیز بر اثر گرمای درونی در دیافراگم ایجاد می شوند.

Ormia ochracea نام مگس ایست که الهام بخش ساخت این میکروفن بوده است. زیستگاه این حشره در آمریکای جنوبی و آمرکای مرکزی است. گوش های این حشره بر روی سر آن قرار ندارند بلکه در نزدیکی پاهای جلوییش قرار دارند.

کوچکترین صدایی که بوسیله این میکروفن میتوانید دریافت کنید حدودا 17 دسی بل کمتر از دیگر میکروفن های موجود است. و این نشان از قدرت بالای آن در دریافت و تشخیص صدای پیرامونش است.


منبع discovery

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید