ویندوز 8 در بازار سیستم عامل های رومیزی در حال پیشرفت است.

نویسنده :
تعداد بازدید :2,301

با توجه به آمار جدید برنامه های NET، آخرین سیستم عامل مایکروسافت سیر محبوبیت خوبی دارد، اما محبوبیت آن پایین تر از شاخص محبوبیت ویندوز 7 است که چنین جایگاهی داشت.
ویندوز 8 راه خود را به آرامی در زنجیره استفاده از سیستم عامل باز میکنید.


آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت جایگاه 3.8 درصدی از تمامی ترافیک های رد و بدل شده را دارد که برنامه های کابردی ردیاب وب در ماه آپریل بدست آورده اند. این یک افزایش اندک از سهم 3.2 درصدی اش در ماه مارس می باشد.
ویندوز 8 با شروع از سهم 1.09 درصدی خود در ماه نوامبر به جایگاه 1.72 درصد در ماه دسامبر رسید. رسیدن به سهم 2.26 درصدی در ماه ژوئن به او کمک کرد تا پس از Mac OS X 10.8، میان تمامی سیستم عامل های خانگی به جایگاه چهارم دست یابد. و در فوریه شاهد افزایش این سهم به 2.7 درصد بودیم.
این آمار همچنین برای دو سیستم رایانه های شخصی سنتی و رایانه های لمسی بررسی گردید. از 3.8 درصدی که ماه گذشته داشته است، ویندوز 8 رایانه های شخصی صفحع لمسی 0.02 درصد را به خود اختصاص دادند. ویندوRT رایانه های صفحه لمسی قادر به ثبت هیچ اطلاعاتی برروی رادارهای برنامه های کاربردی NET نبودند.
در سال گذشته شرکت مایکروسافت تلاش کرد با تخفیف سنگینی ، استفاده از ویندوز 8 را افزایش دهد. کاربران ویندوز 7، ویستا و XP میتوانستند Windows 8 pro را با 39.99 دلار خریداری کنند. همچنین کابران ویندوز7 که رایانه های شخصی خود را بین ماه ژوئن سال گذشته و تا 31 ژانویه امسال خریداری کردند، میتوانستند سیستم عامل جدید را با تنها 14.99 دلار خریداری نمایند. اما تاریخ تمامی این تخفیف ها در پایان ماه ژانویه تمام شد، و کاربران برای خرید نسخه استاندارد این ویندوز 119.99 دلار و برای نسخه pro آن 119.99 دلار هزینه کنند.
در حال حاظر شرکت مایکروسافت در حال آماده سازی ویندوز 8.1 برای سال آینده می باشد. به روز رسانی هایی که تا بحال انجام شده حاکی از افزایش ترفندها و پیشرفت این سیستم عامل می باشد. همچنین شایعاتی مبنی بر پیشنهاد اضافه کردن دکمه شروع و بوت به صفحه دسکتاپ برای کاربرانی که از نبود آن ناراضی بودند وجود دارد.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید