هشدار مایکروسافت در مورد تروجان جدیدی که اکانت های فیس بوک را می رباید

نویسنده :
تعداد بازدید :5,289

مایکروسافت در زمینه یک فایل مخرب که در پوشش افزونه گوگل کروم و فایرفاکس وارد کامپیوتر شده و اقدام به ربودن اطلاعات اکانت فیس بوک می کند ، هشدار داد.

مایکروسافت در اعلامیه امنیتی خود ، روز جمعه اعلام کرد : تروجانی به نام JS/Febipos که اولین بار در برزیل شناسایی شده است. این تروجان ، درست مانند افزونه های دیگر ، حتی سعی در بروزرسانی خود میکند.

همین که دانلود شد ، تروجان روی ورود به حساب کاربری فیس بوک توسط کاربران ، نظارت میکند و تلاش میکند یک فایل Config را که شامل لیستی از دستورات برای این افزونه مرورگر است ، دانلود کند. این فایل مخرب ، پس از آن امکان انجام انواع متفاوتی از عملیات فیس بوک ، مانند Like کردن صفحات ، اشتراک گذاری ، ارسال یک مطلب ، پیوستن به یک گروه و چت کردن با دوستان صاحب اکانت را خواهد داشت.

برخی از انواع این فایل مخرب ، شامل دستوراتی برای ارسال پیام های جنجالی به زبان پرتغالی بوده که به برخی دیگر از صفحات فیس بوک نیز ، لینک شده اند. تعداد Like و اشتراک گذاری مطالب در چنین صفحاتی افزوده میشود و به همین شکل این فایل مخرب نیز گسترش می یابد. تحلیلگران مایکروسافت نیز تایید کرده اند که این فایل در حال گسترش است.

مایکروسافت مشخص نکرده است که چگونه این فایل مخرب خودش را روی یک سیستم نصب میکند ؛ همچنین از میزان گسترش این بد افزار نیز سخنی به میان نیاورده است


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید