مایکروسافت از مرز فروش 100 میلیون مجوز ویندوز 8 میگذرد.

نویسنده :
تعداد بازدید :2,371
مجوز ویندوز 8

پس از گذر از فروش 60 میلیون مجوز در اوائل ژانویه ، مایکروسافت اذعان داشته که تا به حال بیش از 100 میلیون مجوز ویندوز 8 را به فروش رسانده است.
شرکت مایکروسافت اخیرا در مورد ریسکی ترین محصولش ،اندکی ساکت بوده است ، این شرکت اطلاعات و اعداد سه ماهه اخیر و شش ماه اول این برنامه را فاش نکرده است ، اما این سکوت در نهایت به پایان رسید.
این ارقام تقریبا مشابه عملکرد فروش اولیه ویندوز 7 میباشند ، و اینکه شرکت مایکروسافت دستیابی به هدف 100 میلیونی خود برای آن سیستم عامل را در تاریخ 27 آپریل 2010 اعلام کرده بود. ارقام جدید به دست آمده از IDC و Gartner رو به زوال بودن صنعت کامپیوتر های سنتی را نشان می دهد و در آمد یکنواخت مایکروسافت در طول Q3 به نحوی آنرا تایید می کند اما کمپانی همچنان در حال مدیریت کردن شرایط برای انتقال مجوز می باشد. اگرچه این اعداد تمامی واقعیت را به نمایش نمی کشند ، و تنها فروش های خرده و OEM ها را پوشش می دهد، این واقعیت که در این مراحل ابتدایی با ویندوز 7 مشابه است ، مایه دلگرم شدن است.
سوال واقعی این است که آیا ویندوز 8 در حال بردن تقاضا ها به سمت ماشین هایی با ویندوز 8 لمسی می باشد؟
این دستگاه های خاص، هنوز در قفسه مغازه ها موجود نیستند و تعدادی از آنها در مقایسه با لپ تاپ های غیر لمسی ، بسیار گران می باشند. آنها همچنین نقطه فروش مهمی برای ویندوز 8 می باشند. Tami Reller ، مسئول مالی Microsoft Windows بیان می کند : همانطور که ما به پشت سرمان در جایی که ویندوز 8 و ویندوز RT را راه اندازی می کردیم نگاه می کنیم ، در آن نقطه از سطح طبقه بندی دستگاه های لمسی راضی نبودیم. پیش تر با Verge در این هفته سخن گفتیم ، Reller میگوید با تشکر از تبلت های پایه Cpu Atom ، مایکروسافت در دوره فروش بهار ، شاهد برخی بهبودی ها بوده است. اما برای رساندن آنها به غرفه مغازه ها ، هنوز باید کارهایی انجام شود. شما طیف گسترده تری از رایانه های شخصی لمسی را خواهید دید. به لطف پیشرفت مادی در رساندن این دستگاه ها به فروشنده ها. تمرکز واقعی به نظر بر روی تعطیلات سال نو پیشین باشد ، با قیمت های جدید و سیستم های متنوعی که ویندوز 8 را اجرا می کنند و حتی نسخه جدید ویندوز 8.1 . Reller میگوید : تعطیلات واقعا خواهند آمد ، و ما اعتقاد داریم که نقطه اوجی برای ابزار های لمسی خواهد بود. با توجه به اینکه هنوز هم راه هایی برای پیشرفت وجود دارند اگرچه که دستگاه ها در درجه ای که مایکروسافت علاقه دارد هستند. در موضوع فروش Surface ها ، Reller می گوید که مایکروسافت هنوز اطلاعاتی در این زمینه را برملا نکرده است ،. اطلاعات جدید از IDC بیان میکنند که مایکروسافت 900,000 Surface را در سه ماهه اخیر وارد بازار کرده است و با دستگاه Surface Pro ، اکثریت فروش را در دست گرفته است. Reller اذعان داشته است که راه اندازی Pro به سطح کلی Surface کمک کننده بوده است. اما کمپانی در مورد مقایسه محبوبیت Pro و RT چیزی را بیان نمی کند. Surface RT ، که در 26 اکتبر در کنار ویندوز 8 عرضه شد ، بر روی سیستم عامل Windows RT ، مبتنی برARM قابل اجرا می باشد. اخیرا ، ویندوز RT زیر آتش نقد های همانند هایش قرار گرفته که در مورد ارزش نداشتن و مایوس کننده بودنش سخن می گویند و این نقد ها ادامه دارند.
Reller میگوید : تعهد ما به پلتفرم ARM بسیار قوی است . Nvidia و Qualcomm دو شریک بزرگ برای مایکروسافت بوده اند ، بنا بر این کمپانی با وجود انتقاد ها بر ویندوز RT همچنان بر روی آن متمرکز است. من فکر می کنم که ما با گوش کردن به بازخورد شریکمان نسبت به جایی که میخواهند پلتفرم ARM را داشته باشند ، کار بسیار خوبی انجام داده ایم.
ما در حال گوش دادن هستیم ، ما به کامل شدن و رسیدن به تکامل ادامه می دهیم ، و من فکر می کنم شما شاهد چابکی ما بر ویندوز RT و ARM در چند ماه آینده خواهید بود.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید