لیست کامل ویژگی های ویندوز ۸.۱

نویسنده :
تعداد بازدید :8,480

همانطور که شنیده اید مایکروسافت این هفته شایعات مبنی بر ارائه سیتم عامل جدید خود با نام Windows 8.1 را تایید کرد. و همچنین این کمپانی جزئیات بیشتری را درباره این سیستم عامل افشا کرد.

هدف از این مقاله آشنایی بیشتر شما با این جزئیات و امکاناتی است که مایکروسافت قصد دارد در سیستم عامل جدید خود ارائه دهد. ذکر این امر ضروری است که نسخه بتای این سیستم عامل بزودی در ماه ژوئن و در کنفرانس توسعه دهندگان BUILD جدیدی معرفی خواهد شد. کمپانی امیدوار است که این نسخه نسبت به ویندوز 8 از فروش بالاتری برخوردار شود.

امکانات جدید Windows 8.1 :

• بازگشت دکمه شروع: در این نسخه شما استارت منو را خواهید داشت ولی دیگر مثل قدیم منوی شروع باز نمی شود و با کلیک بر روی آن به صفحه شروع می روید. دکمه شروع هنگامی که درحال کار روی دستک تاپ هستیدُ قابل رویت است اما در در محیط مترو میتوانید با بردن نشانگر موس در گوشه چپ در قسمت پایین به آن دسترسی یابید.

 قفل صفحه نمایش: این گزینه با ویژگی های سفارشی سازی زیادی همراه است و می تواند عکس های موجود در سیستم و یا موجود در حساب های SkyDrive را بصورت اسلاید نمایش دهد

صفحه شروع گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و دارای تنظیماتی برای تغییر پس زمینه و رنگ است. همچنین به کاربران امکان استفاده از عکس پس زمینه دسک تاپ برای صفحه شروع داده شده است.

• کاشی ها در 4 اندازه متفاوت ارائه می شود که کاربران بنا به نیاز خود می توانند هر کدام را سفارش دهند.

• اینترنت اسکپلورر ۱۱ نیز در این نسخه وجود دارد و پیشرفتهایی از لحاظ پشتیبانی لمسی، گزینه های جدید و  تنظیمات جدیدی برای همگام سازی تب ها در تمامی دستگاه های Windows 8.1 داشته است.

Review image

• SkyDrive به پیشرفت های عظیمی دست یافته است. کاربران می توانند فایل های خود را مستقیما در حساب SkyDrive خود ذخیره کنند. 

• حالت Snap بخوبی ارتقاء می یابد و توانایی اجرای برنامه ها را در کنار هم به کابران می دهد. و توسط 4 نرم افزار متفاوت مترو پشتیبانی می شود.

•  Windows Store جزئیات بیشتری را در باره هر نرم افزار نشان می دهد.
• برنامه های مترو زمانی که نسخه های جدیدی برای ابزار های نصب شده ارائه شود بطور خودکار آپدیت خواهد شد.

 Search Charm بوسیله  Bing قدرتمندتر خواهد شد و به کاربران اجازه جستجوی اطلاعات را هم در خود سیستم و هم در وب را می دهد، Search Charm از فایلها، برنامه ها، تنظیمات، وب و حساب های SkyDrive پشتیبانی می کند.

برنامه های متروی جدیدی بطور پیش فرض روی ماشینهای Windows 8.1 نصب می شوند که شامل برنامه هشدار، تقویم، Reading List و Movie Moments می باشند.

• کیبور لمسی ویژگی پیشنهاد خودکار را توسعه می دهد و حرکات جدیدی را پشتیبانی می کند.

• کاربران امکان صرفه نظر کردن کامل از  صفحه شروع را دارند و مستقیما میتوانند به دسک تاپ وارد شوند.

• File Explorer ابزار مدیریت فایل جدید موجود در ویندوز 8 که بروز خواهد شد.


منبع softpedia

    1. ههههههههههه
      پاسخ توسط ههههههههههه :

      موافقم 😀 😀 😀 8) 8) 😆 😆 😆 😆 😆 😆 :mrgreen: 😉 😉 😉 😉 😯 😮 🙂 😮

  1. امیر
    پاسخ توسط امیر :

    • قفل صفحه نمایش: این گزینه با ویژگی های سفارشی سازی زیادی همراه است و می تواند عکس های موجود در سیستم و یا موجود در حساب های SkyDrive را بصورت اسلاید نمایش دهد

    یعنی چه؟ چطوری صفحه نمایش قفل میشود؟

  2. Alireza saeidi
    پاسخ توسط Alireza saeidi :

    آیا ویندوز 8 کامل شده است ..بازی یا برنامه ای برای این ویندوز موجود است
    ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓

  3. slam
    پاسخ توسط slam :

    نسخه 8.1 رو از خود ماکروسافت گرفتم ولی برعکس 8 باز پر از باگ های مسخراه است مثلا با افیس 2013 درست کار نمیکرد یا مثلا اوست 8 یا کاسپر 2013 اصلا روش نصب نمی شد حالا حالا ها باید منتظر نسخه اصلی و کامل بود 😉

    1. رویا
      پاسخ توسط رویا :

      ویندوز 8 در defualt خودش برنامه یا امکانی با اسم windows defender داره که کار انتی ویروس رو انجام میده و مسلمن با خود ویندوز سازگاره و هیچ مشکلی نداره و خودکار اپدیت میشه و نیازی به پسورد نداره و تا جایی که من استفاده کردم راضی ام
      اگه قرار باشه ویروس بیافته به کامپیوترتون مطمینن قوی ترین انتی ویروس ها در مقابلش ضعیفن

  4. M.A
    پاسخ توسط M.A :

    بازگشت دکمه شروع: در این نسخه شما استارت منو را خواهید داشت ولی دیگر مثل قدیم منوی شروع باز نمی شود و با کلیک بر روی آن به صفحه شروع می روید.
    منظورش دقیقا چیه؟ یعنی مثل ویندوز 7 نیست؟!

    1. مسعود
      پاسخ توسط مسعود :

      بله مثل قدیم نیست
      با زدن دکه شروع به محیط مترو میرید

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید