شکست اپل ، باید درسی برای مایکروسافت باشد

نویسنده :
تعداد بازدید :2,604

اپل نمونه خوبی از سهل انگاری در طراحی است. آیا مایکروسافت از این مشکل اپل ، درس خواهد گرفت؟

به عنوان مثال ، آیپد رتینا ، نظریه پایه همه طراحی های اپل را نقض میکند: محصولات برای بهتر بودن ،باید نازکتر و سبکتر شوند ؛ نه ضخیم تر و سنگین تر.

اما اپل ، این مسئله را به سرعت (طی شش ماه) برطرف کرد ، با عرضه آیپد مینی که نازکتر ، سبکتر و ارزانتر بود ؛ و آیپدی که اینبار مینی نام گرفت ، به خوبی این نقص را پوشش داد.

حال ، این مایکروسافت است که در صنعت تولید تبلت ها ، دچار اشتباه شده است. آیا میتواند به سرعت این اشتباه را رفع کند؟

Surface ، تا کنون موفق نبوده است. Surface Pro طبق بررسی IDC و دیگر تحلیلگران ،خیلی بزرگ و سنگین است ( و البته گران) . ( به هر حال ، با وجود تلاش مایکروسافت جهت طبقه بندی آن به عنوان یک کامپیوتر ، یک تبلت است )

مدل RT ، عملکرد مختلی داشته و سیستم عامل محبوبی ندارد. مثل نسخه pro همگام سازی نرم افزاری نداشته و مانند دیگر تبلت های بازار ، سایز کوچکی ندارد.

مرکز تحقیقات صفحه نمایش NPD به Cnet گفت که مایکروسافت یک تبلت 7.5 اینچی عرضه خواهد کرد که طبق گزارشات ، 400$ یا ارزانتر خواهد بود. اما این تبلت ، در آینده نزدیک عرضه نخواهد شد.

این مشکل بزرگی است ، چرا که هر دو نسخه RT و Pro به اعتقاد من ، طی چند ماه آینده از نظرها ، خواهند افتاد ؛ و من حس میکنم که محصولاتی مانند تبلت Iconia 8 اینچی ایسر ، جای آنها را خواهد گرفت.

اندروید را هم نباید فراموش کرد ؛ من حدس میزنم که فروشندگانی مانند ایسوز و اچ پی ؛ به شکل فزاینده ای ، به سمت اندروید در حال حرکت هستند

مایکروسافت برای انجام حرکتی مشابه اپل ، در هردو زمینه طراحی نرم افزار و سخت افزار، مصمم به نظر میرسد  ؛ و میخواهد تبلت های ویندوز 8 را به یک پروژه موفق تبدیل کند. اما آیا قادر به تقلید فرمول اپل خواهد بود؟

زمان به سرعت در حال گذر است و مایکروسافت تنها به یک حرکت بسیار سریع نیاز دارد


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید