سخنان زاکربرگ در زمینه مهاجرت ، نگرانی درباره آمریکا یا فیسبوک؟

نویسنده :
تعداد بازدید :2,040

مارک زاکربرگ در حال حاظر درگیر مشکلات سیاسی زیادی شده است ; تجدید دوره مهاجرتی. هفته گذشته در بخش خبری Washington Post مطرح شد که مدیر فیس بوک داستان یک “کار آفرین مشتاق” ای را تعریف کرده است که نمیتوانسته به کالج برود ، چون به شکل غیرقانونی در آمریکا اقامت داشته است.

” خانواده او از مکزیک بودند و آنها در زمان کودکی وی به اینجا آمده بودند. بسیاری از دانش آموزان ، در جامعه من در وضعیت مشابهی هستند ؛ آنها در کودکی به آمریکا آمده اند و از کودکی خود در هیچ جای دیگری خاطره ندارند”

مارک زاکربرگ  میگوید : چنین دانش آموزانی باهوش و سخت کوش هستند و آنها میتوانند بخشی از آینده ما باشند

که بدون شک درست است. وفقط مارک زاکربرگ  دلبستگی زیادی به رنگ و لعاب قضیه در درک عوام مردم داشته است. ” آینده ما ” – آینده آمریکا – آیا واقعا در تراز با مردی که ارزش خالص اینترنتیش 10 میلیارد دلار است ، قرار دارد؟

زاکربرگ در ساخت کامل این مورد به عنوان اصلاحات مورد نظرش ، ناکام بود. جای تعجب ندارد که منافع مستقیم فیس بوک برای اکثر آمریکایی ها نیز مفید بوده باشد، اما این یک فرصت از دست رفته است.

منصفانه باشد یا نه ، ارتباط تکرارشونده معضلات مهاجرتی  و اینترنت ، همانطور که زاکربرگ در مقاله خود بدان اشاره میکند ، کمتر نشان از نگرانی در باره آمریکا دارد ، یا حتی آینده بچه هایی که با این وضعیت در آمریکا هستند ؛ و بیشتر مرتبط با نگرانی وی نسبت به ارزش خدمات اینترنتی اش است.

در مقایسه ، توجه داشته باشید که اپل ، برای تمامی فرصت های شغلی که در آمریکا ایجاد کرده است ، از خود تعریف میکند ؛ تولید ، فروش ، مهندسی و حمل و نقل ” از مهندسی که در تولید Ipad همکاری کرده تا فرد تحویل دهنده که برای شما آن را به منزلتان می آورد.”

حتی بدتر ، سرمقاله زاکربرگ  به نظر میرسد تنها در جهت افزایش ترس مردم از سیستم های مهاجرتی جهانی نوشته شده است


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید