بدافزاری که موجودی حساب بانکی تان خالی می کند!

نویسنده :
تعداد بازدید :4,104

مردم رفته رفته در حال فراموشی خطر تهدید بدافزار Zeus روی شبکه های اجتماعی بودند. یک نمونه قدیمی از این بد افزار اطلاعات شما را با کمک فیس بوک می دزدید. مجدد این بد افزار برگشته است اما این بار  بوسیله یک ایمیل فیشینگ وارد سیستم تان میشود و تا زمانی که وارد یک سایت بانکی شوید مخفی می ماند. از لحظه ورودتان به سایت بانک این بدافزار فعال شده و رمزتان را می دزدد و حساب تان را خالی می کند. این بدافزار یک برنامه جدید نیست بلکه در شش سال پیش ایجاد شد و این را هم بدانید که در سری قبل ایران هم مورد حلمه این بد افزار بود. حملات مجدد از فوریه امسال آغاز شده است و پس از آن درحال زیاد شدن است. شرکت امنیتی  Trend Micro پیشبینی کرده است که سال 2013 سال برگشت جرایم سایبری است. بنابه گزارش New York Times افزایش لینک های مخرب از صفحات فیس بوکی مرتبط با NFL مانند Bring the N.F.L. To Los Angeles آمده است. اگر تصادفا روی یک لینک که حاوی بدافزار است کلیک کردید اطلاعات دزدیده شده تان به دست گروه های مجرم روسی خواهد رسید چرا که به گزارش Times شبکه های تجاری روسی با فعالیتهای مجرمانه مختلف آنلاین ارتباط دارند.


منبع mashable

علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.
  1. Janette D. Cantu
    پاسخ توسط Janette D. Cantu :

    نرم افزار امنیتی شرکت مایکروسافت رایگان بوده و استفاده از امکانات آن برای همه کاربران به راحتی در دسترس می باشد و با نصب این برنامه مشکل آپدیت کردن یا بروز رسانی نخواهید داشت چراکه نرم افزار های امنیتی مانند NOD32 رایگان نبوده و شاید بدون ریجستر قانونی این نرم افزار کارایی بالایی نداشته باشد. بنابراین از نظر راحتی بروز رسانی و استفاده از امکانات , Security Essentials می توانید بهترین انتخاب باشد .

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید