اپل به دنبال راهی برای ارتباط آیفون و خودروی شماست

نویسنده :
تعداد بازدید :2,806

آنهایی که هرگز نمیتوانند ماشینشان را در یک پارکینگ شلوغ پیدا کنند ، ممکن است روزی توسط یکی از محصولات اپل یاری شوند.

بر طبق اطلاعات دفتر ثبت اختراع ایالات متحده آمریکا در روز پنج شنبه  ، درخواست ثبت اختراع “روشی برای موقیت یابی یک وسیله نقلیه” توسط اپل انجام پذیرفته است. در شرح این درخواست ، به تکنولوژی در تلفن شما اشاره دارد که میتواند با ماشین شما از طریق بلوتوث ارتباط برقرار کرده و تایید کند که اتومبیل شما در این نزدیکی پارک شده است. خود پارکینگ نیز میتواند مجهز به یک سیستم بیسیم باشد که محل دقیق خودروی شما را اعلام کند.

یک نقشه روی صفحه تلفن ، شما را به سمت خودرویتان راهنمایی میکند ، درست به همان شکل که سیستم های جی پی اس موجود ، شما را به سمت یک آدرس خاص راهنمایی میکنند.

خیلی خوب ، حال شما ، ماشینتان را پیدا کرده اید ؛ اما شما نمیتوانید کلیدهای خود را بیابید. مشکلی نیست ، آیفون شما این مشکل را نیز حل خواهد کرد.

یک درخواست ثبت اختراع دیگر نیز با نام “دسترسی به خودرو بوسیله گوشی موبایل” اعلام شده است که دارای ویژگی بازکردن قفل خودرو بوسیله گوشی موبایلتان است. تلفن شما اساسا به عنوان جایگزین کلید دزدگیر عمل کرده و در این راه از همان روش های تائید امنیت و هویت ، برای دسترسی به خودرویتان استفاده میکند.

همین که وارد خودرو شدید ، میتوانید با استفاده از گوشی ، ماشین را روشن کرده ، رادیو را فعال کنید ، صندلی ها را تنظیم کنید ، چراغهای جلو ، و پنجره سقفی و … ، حتی میتوانید تنظیمات خاصی را بر اساس مجوز های ذخیره شده در آیفون به این سیستم اختصاص دهید. برای مثال ، آینه ها و صندلی ها ، بر اساس ویژگی های راننده ، خودبه خود تنظیم شوند.

بر طبق توضیحات برنامه :

در یک تجسم ، عملیات خودرو میتواند یک عمل شخصی سازی شده باشد که خودرو ، تنظیمات را بر اساس ویژگی های محیطی ، خود به خود اعمال کند؛ بر اساس اعتبارات اختصاص داده شده به خودرو و گوشی همراهی که مجوز دسترسی به آن را دریافت کرده است.

همین آخرین ویژگی ، به تنهایی ، یک گزینه مهم برای کاهش اتلاف وقت است. من هرگز مجبور نخواهم بود تنظیمات آینه ها و صندلی ها را پس از رانندگی همسرم ، مجددا دستی تنظیم کنم.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید