استفاده از ویندوز ایکس پی در ویندوز هشت

نویسنده :
تعداد بازدید :16,548

ویندوز هشت شامل ویندوز ایکس پی نمی شود. و بزودی مایکروسافت پشتیبانی خود را از این سیستم عامل قطع خواهد کرد و کسی تمایل به استفاده از آن، حتی در ماشین مجازی نخواهد داشت. بنابراین، شما می توانید براحتی حالت ویندوز ایکی پی را در ویندوز هشت ایجاد کنید.

می توانید ویندوز ایکس پی را با ماشین های مجازی دیگر اجرا کنید ولی در این مقاله به آموزش روش جالب تری خواهیم پرداخت .

حالت ویندوز ایکس پی چطور کار میکند؟

مایکروسافت این ویژگی را برای اجرا کردن برنامه های قدیمی در ویندوز ایکس پی ایجاد کرده است..در ویندوز7 این ویژگی بصورت یک کپی کامل از سیستم عامل ایکس پی است که در نرم افزار مجازی سازی مایکروسافت اجرا می شود. که در این حالت برنامه هایی که در حالت ویندوز ایکس پی نصب می کنید درون ماشین مجازی ویندز ایکس پی اجرا می شود.

حالت ویندوز ایکس پی در ویندوز هشت وجود ندارد ولی می توانید آن را با استفاده از VMware Player ایجاد کنید. این پلیر برای کاربران خانگی رایگان است اما اگر حالت ویندوز اکس پی را برای مصارف تجاری میخواهید نیازمند خرید VMware Workstation هستید.

ایجاد حالت ویندوز ایکس پی با VMware Player

ابتدا VMware Player دانلود و روی کامپیوتر تان کنید. بعد از نصب آن را اجرا کرده و یک ماشین مجازی بسازید. با استفاده از یک سی دی ویندوز ایکس پی سیستم عامل ایکس پی را نصب کنید.

 create-new-virtual-machine

Product Key، نام کاربری، رمز و اطلاعات دیگر را وارد کنید. VMwera Player  بطور خودکار ویندوز ایکی پی را درون ماشین مجازی نصب خواهد کرد، بنابراین نیازی نیست که شما کاری انجام دهید. کمی صبر کنید تا پروسه نصب کامل شود.

 install-windows-xp-on-windows-8

ادغام ویندوز ایکس پی با ویندوز هشت

برای اینکار روی منوی Player در VMware Player کلیک کرده و Unity را انتخاب کنید. این یک حالت خاص را  فعال می کند که می توانید نرم افزار های ویندوز ایکس پی تان را روی میزکار ویندوز هشت تان اجرا کنید.

 enable-unity-mode

وقتی حالت Unity را فعال کنید هر نرم افزاری که اجرا کنید، آن برنامه با آیکن مربوط بخود روی تسک بار و دسک تاپ ویندوز هشت ظاهر خواهد شد.

 vmare-player-windows-xp-mode

برای برای اجرای نرم افزارهایی که در حالت ویندوز ایکس پی اجرا می شوند، mouse را به گوشه سمت چپ در پایین صفحه برده و از منوی VMware برای اجرای نرم افزارها از سیستم ویندوز ایکس پی استفاده میکنیم. این نرم افزارها روی دسک تاپ ویندوز هشت تان ظاهر خواهند شد.

 vmware-unity-menu

برای ایجاد لینک های مستقیم به آن نرم افزارها، روی کلید میانبر برنامه ها در منوی اجرا کننده Vmware کلیک کرده و گزینه Create Shortcut on Desktop را انتخاب می کنیم. با این کار شما یک کلید میانبر از برنامه های مورد نظر میسازید و با کلیک روی آنها می توانید نرم افزار را اجرا کنید.

 vmware-create-shortcut-on-desktop

برای غیر فعال کردن حالت Unity می توانید روی منوی Windows XP کلیک کنید و گزینه Exit Unity را انتخاب کنید. در این صورت می توانید برنامه ها را درون خود ویندوز ایکس پی اجرا کنید.

VMware Player بطور خودکار امکان  drag-and-drop و copy-and-paste را ایجاد می کند. شما همچنین می توانید با استفاده از امکان شیر کردن پوشه در تنظیمات ماشین مجازی فایل های خود را بین  نرم افزار های ویندوز ایکس پی و سیستم ویندوز هشت تان به اشتراک بگذارید.

 vmwater-player-shared-folders


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.
  1. محمد میرزایی
    پاسخ توسط محمد میرزایی :

    سلام وقت بخیر سیستم من با xp و سون قالب بندی شده بود . حالا ویندوز 10 را بجای سون نصب کردم ولی امکان دسترسی به xp را ندارم . برای اینکه مثل سابق در زمان روشن کردن سیستم امکان انتخاب xp یا ویندوز 10 را داشته باشم چه باید کرد . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید . چون اکثر نرم افزارهای کاربردی روی xp نصب شده اند .

  2. هادی
    پاسخ توسط هادی :

    ممنون از بابت این راه حل فقط من در حال حاظر نمیتوانم از فایل هایی که در درایوم و در ویندوز 8 دارم استفاده کنم و اکثر نرم افزار هایی که دارم در هاردم هستند
    چگونه میتوانم از ویندوز 8 به هارد وین مجازی دسترسی داشته باشم

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید