گوگل نیاز دارد که قطعات نکسوزها را ، خودش طراحی و تولید کند

نویسنده :
تعداد بازدید :2,779

برای چندین سال ، گوگل به عنوان یک شرکت نرم افزاری تلقی میشده است؛ یک نمونه بسیار موفق در این زمینه . شرکت به آسانی نرم افزاری برای راه اندازی یک وسیله تولید میکرد و تولید و طراحی اصلی آن را به تولیدکنندگان میسپرد. این دقیقا کاری است که درمورد اندروید ،تلویزیون گوگل ، و اخیرا سیستم عامل گوگل انجام داده است. ما هرگز ندیدیم که یک دستگاه اندروید توسط گوگل طراحی و تولید شود. مطمئنا آنها نظراتشان در طراحی تلفن را گفته بوده اند ، اما همیشه تولیدکننده حرف نهایی را میزد.

اخیرا ، همه چیز تغییر کرده است . در سال 2012 و همچنین 2013 گوگل چندین محصول را معرفی کرده است که خودش مراحل طراحی و تولید آن را انجام داده است. نکسوس Q به عنوان مثال ، توسط گوگل طراحی شده است. مطمئنا  موفقیت شرکت در این زمینه ، تنها مربوط به نرم افزار آن نیست .گوگل عینک این شرکت را خود طراحی و تولید کرده است ، که زمانی که به آن فکر کنید ، مطمئنا آن را یک کار بزرگ خواهید دانست. منظور من این است که چه شخص دیگری ممکن بود ایده ترکیب یک صفحه نمیش و یک پروژکتور در یک جفت شیشه به ذهنش برد و آنها را چنین شفاف تولید کند؟ این عینک یک شگفتی در طراحی و مهندسی است. اخیرا ، ما  Chromebook Pixel را دیده ایم و همان طور که همه ما میدانیم ، بسیار مجلل است. بسیار شگفت انگیز و باریک است و صفحه نمایش با رزولیشن بالا دارد. همچنین نوار براق نورانی دارد که گوگل گفته است برای بهتر به نظر رسیدن دستگاه ، آن را افزوده است.

chromebook-pixel-beautiful

حال این سه دستگاه را با نکسوس اخیر مقایسه کنید. نکسوس 7 ، آرام و کند است و پیشرفت مناسبی در طراحی ندارد . نکسوس 10 و نکسوس 4 ، کمی جذابتر هستند ، ولی هیچیک به چذابیت Pixel نمیرسند. نکسوس 4 ، البته مشکلاتی بیش تر از ظاهر غیرجذاب دارد. منظور من اینست که ال جی ، هنوز از اپل یادنگرفته است که لایه شیشه ای پشت دستگاه ، ایده مناسبی برای یک تلفن نیست؟

Nexus4-HandsOn-12-580-100

این یک سوال جذاب را مطرح میکند. چرا گوگل خود شروع به طراحی و تولید نکسوس جدید نمیکند؟ آنها استعداد ، پول و منابعی بسیار بیشتر از حد مورد نیاز در اختیار دارند. به ویژه پس از تحت اختیار درآوردن موتورولا. اگر یک چیز در مورد آیفون 5 باشد که کاربران آن را دوست داشته باشند، کیفیت طراحی آن است. چه دوست داشته باشند ، چه بدشان بیاید ، باید در تمام روش های ممکن ، آن را براق و جلا داده شده تولید کنند. این چیزی است که گوگل میتواند رودر رو با اپل برخورد کند و اگر اپل تصمیم به تولید آیفون 5s بدون طراحی جدید بگیرد  ، گوگل از این طریق میتواند بر آن پیشی بگیرد. نکسوس 4 ، همچنین قصور و مسکلاتی در تولید دارد که باعث شده فروش این دستگاه در بازه های زمانی خاصی قطع شود. گوگل میتواند این نکته را زود و قبل از رخداد آن پیش بینی کند.

من درمورد شما نمیدانم . اما امیدوارم که چندین دلار پول بیشتر برای نکسوس بعدی پرداخت کنم ، اما توسط گوگل طراحی و تولید شود. شما چه فکر میکنید?

چرا گوگل تا الان دستگاه نکسوس را خودش تولید نکرده است . با دادن نظرات خود ما را مطلع کنید.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید