مایکرو سافت بطور محرمانه لینکهای امنی که شما در اسکایپ ارسال میکنید را باز بینی میکند!

نویسنده :
تعداد بازدید :2,819

بنا بر گزارشات ، مایکرو سافت در حال حفظ کردن مسیر همه لینکهایی است که کاربرانش روی اسکایپ ارسال میکنند . اگرچه بارها مایکروسافت گفته است که حریم خصوصی مشتریان یکی از اولویتهایش میباشد .

از قول یک منبع آگاه ،Heise Online گزارش داده است که یک آدرس IP مطعلق به ردموند (Redmond) همه ی لینکهای HTTPs که در طول یک مکالمه روی اسکایپ رد و بدل میشود را بازدید میکند حتی اگر اطلاعات رد و بدل شده خصوصی باشند .
برای اثبات این مدعا ،منبع مذکور دو لینک HTTPs متفاوت را در یک پنجره اسکایپ عادی ارسال کرد که یکی شامل اطلاعات لاگ این و دیگری برای سرویس اشتراک گذاری فایل برپایه کلود استفاده شد .
بعد از مدت کوتاهی که مکالمات پایان یافت یک IP که بنظر میرسید برپایه ردموند باشد از هر دو لینک بازدید کرد . هیچ فعالیتی روی بقیه لینکهای HTTP دیگ ضبط نشده بود .
براساس یکی از بندهای سیاست های امنیتی در حفظ داده ها در مایکروسافت بنظر میرسد که همه ی لینکهای مشاهده شده بوسیله کاربران در طول مکالماتشان توسط این شرکت بازبینی میشود .
“اسکایپ ممکن است از اسکن کردن اتوماتیک بوسیله پیام های راه دور یا SMS برای شناسایی اسپم های مظنون و/یا شناسایی URLs هایی که قبلا بعنوان اسپم ، فریب یا لینکهای فیشینگ علامت گزاری شده اند استفاده کند .”
بزبان ساده ، این بطور کلی یعنی که مایکروسافت لینکهایی که شما برای کانتکت های خود میفرستید را برای ایمنی خودتان چک میکند و تلاش میکند تا همه URLهای مخرب که می تواند به قصد اسپم یا فیشینگ استفاده شود را بلاک کند !
بنابراین هیچ راهی برای فرار از مسیر یابی وجود ندارد!

منبع


ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید