عرضه کینکت ایرانی برای کنسول‌های حرکتی

نویسنده :
تعداد بازدید :3,231

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از توان تولید و عرضه بازی‌های رایانه‌ای بر روی کنسول‌های بازی مانند xbox و کنسول‌های حرکتی مانند “کینکت” خبر داد و گفت: بازی‌های ایرانی با کنسول‌های حرکتی و کینکت اپن سورس در حال تولید است که امسال به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز مینایی امروز سه شنبه در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت صنعت تولید گیم و بازی‌های رایانه‌ای در کشور پرداخت و موفقیت‌های ایران را در عرصه این صنعت اعلام کرد.

ایجاد شبکه مویرگی پخش بازی‌های رایانه‌ای در کشور

وی با اشاره به تولید بازی‌های رایانه‌ای ایرانی به چندین زبان زنده دنیا و کسب بازار عرضه این محصولات در کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی اظهار داشت: هم اکنون بازی‌های ایرانی جایگاه خوبی را در میان بازی‌های خارجی در سطح نمایشگاه‌های مطرح دنیا به دست آورده‌اند که پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد گسترش بازار بازی‌های ایرانی در کشورهای خارجی باشیم.

مینایی با بیان اینکه بازی رایانه‌ای آسمان دژ 2 جایزه بهترین بازی آنلاین مستقل را به دلیل تکنولوژی ایجاد حرکت تحت وب کسب کرده است افزود: بازی‌های ایرانی مانند سیاره میترا، گرشاسب، شتاب در شهر و میرمهنا توانسته‌اند فروش بسیار خوبی را از آن خود کنند.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نبود شبکه توزیع کارآمد گیم در کشور را از جمله معضلات این بخش عنوان کرد و گفت: بزودی با ایجاد شبکه مویرگی پخش بازی‌های رایانه‌ای در کشور با همکاری عوامل صنفی بخش خصوصی بسیاری از مشکلات این عرصه حل خواهد شد؛ براین اساس درصدد بالابردن کف قیمت بازی‌های خارجی در سطح بازار هستیم تا بازی‌های ایرانی بتوانند با این بازی‌ها رقابت کنند.

وی با اشاره به امکان استفاده از برخی بازی‌های رایانه‌ای تولید ایران بر روی موبایل، آی پد و آیفون گفت: هم اکنون بازی رایانه‌ای گرشاسب به 10 زبان زنده دنیا و بازی‌های سیاره میترا و شبان به 3 زبان زنده دنیا منتشر شده و بازی رایانه‌ای طلای سیاه تنها در بازارهای اروپایی توزیع شده است.

تربیت 300 دانشجو در عرصه گیم

به گزارش مهر، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تربیت 300 دانشجو و نیروی انسانی در انستیتو بازی رایانه‌ای به عنوان بزرگترین مرکز تخصصی بازی سازی در خاورمیانه خبر داد و گفت: هدف از تربیت این نیروهای انسانی تولید و کمک به بعد سخت افزار و نرم افزارهای زیرساختی گیم است. در همین حال 15 تیم دانشجویی در عرصه بازی سازی در مرکز رشد بازی سازی ایده‌های خود را مطرح کرده که بسیاری از این ایده تبدیل به محصولاتی شامل بازی‌های موبایل، بازی‌های کوچک و خلاقانه و کژوال شد.

وی گفت: هم اکنون رشته بازی سازی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران و زنجان در حال پگیری است و بزودی به تمام استان‌ها بسط پیدا خواهد کرد.

مینایی برگزاری مسابقات بازی سازی در دانشگاه‌های کاشان و مازندران را از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه و کمک به ارتقای صنعت گیم در کشور انجام شده است و تصریح کرد: این مسابقات قرار است در دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف و علم وصنعت نیز برگزار شود.

خانواده‌ها از 60 درصد محتوای بازی‌های رایانه‌ای خبر ندارند

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به آمارگیری که در سال 89 در زمینه استفاده از گیم در میان ایرانی‌ها صورت گرفته است گفت: براساس این آمارها 20 میلیون گیمر در کشور وجود داشت و ایرانی‌ها 40 میلیون ساعت را صرف استفاده از بازی می‌کردند؛ همچنین طبق این بررسی‌ها مشخص شد که 50 میلیون نسخه بازی رایانه‌ای در سال به فروش می‌رسد که خانواده‌ها از محتوای 60 درصد آنها اطلاعی ندارند؛ در همین حال مشخص شد که 80 درصد گیمرهای ایرانی را نوجوانان سنین 8 تا 15 سال تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اهمیت این بررسی‌ها، امسال نیز تیمی از دانشگاه تهران در حال آمارگیری و بررسی وضعیت استفاده از گیم در کشور است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

برگزاری سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در تهران

به گزارش مهر، دکتر مینایی در مورد جزئیات برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران که 22 تا 26 مردادماه امسال در مصلی تهران برگزار می‌شود اظهار داشت: این نمایشگاه با حمایت مادی شورایعالی فضای مجازی، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف عرضه توان بازی سازی ایران و رقابت با بازی‌های خارجی برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به جشنواره نیز 31 تیرماه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عرضه بازی‌های رایانه‌ای بزرگ، آنلاین، کژوال، بازی‌های مبتنی بر تبلت و تلفن در این نمایشگاه تاکید کرد: بخش مسابقات آفرینش‌های دانشجویی با هدف حمایت از ایده‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌های ما در این نمایشگاه است که در روز 26 مردادماه و اختتامیه نمایشگاه به آثار برتر جوائزی اهدا می‌شود.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی تولیدات بیش از 100 موسسه، بازی سازان مستقل، آموزش فرهنگ استفاده از بازی رایانه‌ای و معرفی نظام رده بندی اسرا را از جمله برنامه‌های مدنظر برای این نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: تست روانشناسی بازی، سینما اسراء، معرفی 15 دانشگاه به عنوان مراکز آموزشی پیشرو در تولید بازی و بررسی اثرات مخرب بازی‌ها، جنگ نرم و بازی‌های پنهان و نیز نمایش دستاوردهای این بخش در این نمایشگاه انجام خواهد شد.

کاهش 70 درصدی بودجه بازی‌های رایانه‌ای

به گزارش مهر، مینایی از اختصاص ردیف بودجه به بازی‌های رایانه‌ای و حل اختلاف مجلس ودولت در این زمینه خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه بازی‌های رایانه‌ای در جدول بودجه امسال جای گرفت اما سال گذشته با 85 درصد تقلیل بودجه مواجه شدیم و امسال نیز بودجه درنظر گرفته شده 70 درصد بودجه سال گذشته ارزیابی می‌شود.

وی در همین حال از ساماندهی گیم نت‌ها خبر داد و گفت: ساماندهی گیم نتها و بازی سراها از تیرماه امسال به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سپرده شده است و در این راستا ارائه مجوز بازی سراها، استاندارد سازی فضای گیم نت و تمامی فعالیت‌های این بخش باید با مجوز بنیاد انجام شود اما نظارت بر فعالیت این اماکن بر عهده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیست.

مینایی گفت: به دلیل وجود تحریم‌ها، برخی از بازی‌های رایانه‌ای ایرانی به نام یک شرکت و یا کمپانی خارجی در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند که چاره‌ای جز این وجود ندارد. برای مثال در بحث بازی‌های کنسولی ایران در پلن مایکروسافت و سونی برای استفاده از این کنسول‌ها وجود ندارد و براین اساس پلت فرم‌هایی که عرضه می‌شود توان ساختش در ایران وجود دارد اما اجازه فعالیت روی آن داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: توان عرضه بازی‌های ایرانی روی کنسول‌های بازی و کنسول‌های حرکتی مانند xbox و کینکت وجود دارد و هم اکنون نیز برخی بازی‌های ایرانی کینکت را روی کنسول‌های اپن سورس در حال تولید داریم که تحت پیکج سلامت در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.

وی گفت: بازی سیاره میترا بر روی xbox سونی تحت عنوان یک بازی کانادایی عرضه شده است.


منبع مهر

علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.
  1. مهدی
    پاسخ توسط مهدی :

    به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر
    واقعا این چه تیتریه که انتخاب کرده‌اید ؟
    یه بارکی بگید ساخت شرکت مایکروسافت ایرانی!
    همین چیزی که دوستمون منصور عزیز گفتند, سنسور حرکتی کنسول بازی!
    چرا هر چیزی رو تو ایران درست می‌کنند اسم تجاری خارجی قبلش می‌زارن؟ مثل فیس بوک ایرانی یوتیوب ایرانی کوفت ایرانی زهر مار ایرانی! آمریکای ایرانی!
    والا به ریشمون می‌خندن!
    یه چیز جدید هم درست کنیم باید یه جوری ربطش بدیم به اونا!
    بعد عزت ایرانی رو با تمام وجود حس کنیم!
    ول کنید این حرفها رو !
    چین که نیستیم!
    اینجوری باید پیشرفت کنیم ؟
    بیل گیتس ایرانی استیوجابز حرامزاده ایرانی!

  2. Mansour
    پاسخ توسط Mansour :

    عرضه کینکت ایرانی برای کنسول‌های حرکتی
    این چه تیتریه؟
    کینکت خودش یک سنسور حرکتیه کنسول xbox هست!!!
    تازه تو متن کفته بازی برای کنسولها!!!
    لطفا دقت کنید

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید