شرکت اپل در رویای باتری های منحنی برای موبایل های جدید

نویسنده :
تعداد بازدید :3,288

دو اختراعی که به تازگی منتشر شده اند، یکی باتری های منحنی و دیگری باتری های غیر مستطیل شکلی می باشند، که می توانند برای دستگاه های الکترونیکی قابل حمل ، مفید باشند.
اپل به دنبال شکل های مختلفی از باتری است که فضای بیشتری برای ذخیره انرژی داشته باشند و در گوشی ها، تبلت ها و سایر لوازم جانبی تلفن همراه به کار برده شود.


این باتری با نام دقیق ” سلولهای باتری منحنی برای دستگاه های الکترونیکی قابل حمل” در حال ثبت میباشد. شکل نهایی این باتری در طی فرآیند تولید تغییر، و به شکل یک باتری منحنی طراحی خواهد شد.
هدف از طراحی این باتری اشغال جای کمتر در دستگاه های کوچک تلفن همراه می باشد. به جای اشغال جای زیاد، انتهای منحنی باتری میتواند به طور مارپیچی به دور لبه یا یکی از قطعات داخلی دستگاه چرخیده و جایی برای خود پیدا کند.
طرح دوم یعنی شکل غیر مستطیلی باتری، با حذف موادی از یک یا دو لایه باتری ساخته خواهد شد. که یک باتری گرد و خیلی کوچکتر بدست می آید. باتری با این ضخامت را می توان با حذف موادی از انتها و اطراف کاتد و آند ایجاد کرد.
با توجه به اینکه هدف اصلی این طراحی جا دادن باتری در فضای محدود موبایل است، و شرکت اپل به دنبال ساخت آیپدها و دستگاه های جدید خیلی باریکتر از مدل های قبلی می باشد، این هدف از اهمیت بیشتری برخوردار میشود.
شرکتهای دیگر هم هستند که به دنبال طراحی باتری های منحنی و انعطاف پذیر می باشند تا در بازار گوشی های موبایل جایگاهی برای خود بیابند.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید