رباتی که می تواند ذهن تان را بخواند!

نویسنده :
تعداد بازدید :3,766

آیا مایلید که در یک روز گرم تابستان ناگهان یک لیوان نوشیدنی خنک را بدون اینکه از کسی درخواست کنید در دست تان ببینید؟ بنظر عجیب می آید ولی به لطف محققان دانشگاه Cornell University در آینده نزدیک این امکان پذیر می شود. چرا که آنها در حال کار روی رباتی هستند که هر چیزی که در ذهن تان است را پیش بینی میکند.

ربات خواننده ذهن توسط  Willow Garage طراحی شده است. که به دوربین  Microsoft Kinect 3D مجهز است و تمام حرکات بدنتان را بررسی می کند و بر اساس اطلاعات موجود در دیتا بیس خود تصمیم می گیرد که اکنون نیازمند چه چیزی هستید.

بعنوان مثال وقتی شما می خواهید چیزی را داخل یخچال بذارید این روبات در را برای شما باز می کند و یا قهوه یا نوشیدنی تان را خالی می کند، ظرف های کثیف را می برد. بر اساس گفته دانشمندان Cornell این ربات 85 درصد کارها را در ثانیه اول، 71 درصد را در سه ثانیه و 57 در صد را ظرف 10 ثانیه پیش بینی می کند.

بنا به گفته Saxena، گام بعدی توسعه دادن عکس العمل ربات است. و باید دریافت که ربات چگونه می تواند حرکات خود را برنامه ریزی کند.


منبع mashable

  1. محسن
    پاسخ توسط محسن :

    “”این ربات ۸۵ درصد کارها را در ثانیه اول، ۷۱ درصد را در سه ثانیه و ۵۷ در صد را ظرف ۱۰ ثانیه پیش بینی می کند.””

    85+71+57=208 😐

    1. مسعود
      پاسخ توسط مسعود :

      عین جمله از منبع
      Scientists from Cornell claim the robot made correct predictions 82% of the time when looking one second into the future, 71% for three seconds and 57% for 10 seconds.
      اینجا جمع بستن درست نیست
      چون مدت زمان ثانیه ها با هم اشتراک دارند

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید