درخواست فیس بوک از فایرفاکس برای پشتیبانی از فرمت تصویری WebP

نویسنده :
تعداد بازدید :2,650

مهندسان فیس بوک از فرمت تصویری WebP گوگل خوششان آمده و میخواهند که موزیلا ، پشتیبانی از فرمت این تصاویر را به مرورگر فایرفاکس خود بیافزاید.

گوگل امیدوار است با استفاده از تغییر فرمت تصاویر ، سرعت جستجو در وب را افزایش دهد ؛ که این روش برای دو فرمت گرافیکی پرکاربرد در حال حاضر ، یعنی JPEG و PNG قابل استفاده است. فیس بوک از ابتدای ماه آوریل ، شروع به استفاده آزمایشی از این تصاویر ، نموده است.

حال ، به نظر میرسد فیس بوک به بزرگترین متحد گوگل در ترویج استفاده از تصاویر WebP تبدیل شده است. همچنین برنامه نویس فیس بوک ، Bryan Alger ، روز چهارشنبه ، توسعه دهندگان را برای استفاده از این سرویس تشویق کرد ، چنان که طی یک کامنت در بخش پیگیری مشکلات موزیلا ، گفته است :

ما در مورد این فرمت جدید و مطالعه نظرات کاربران در مورد استفاده از آن هیجان زده هستیم. پس از آزمایشات لازم در زمینه  استفاده از تصاویر WebP ، ویژگی های آن ، و همچنین بررسی نظرات کاربران در مورد آن ، احتمالا از ظرفیت های WebP استفاده خواهیم کرد. در نتیجه کاملا مشخص است که ، پشتیبانی از WebP در نسخه آینده فایرفاکس ، آرزوی قلبی ماست.

WebP در حال حاضر توسط کروم و مرورگر اندروید پشتیبانی میشود. اپرا نیز از زمانی که موتور مرورگر خود را برپایه کروم تغییر داده است ، مانند آن از WebP پشتیبانی میکند.

چون ، پشتیبانی از WebP توسط نرم افزار های بزرگ ویرایش تصویر گنجانده نشده است ؛ این مسئله ، استفاده تصاویر webP را توسط طراحان دشوار کرده و دانلود تصاویر توسط کاربران نیز، دچار مشکل شده است.

تعدادی از کاربران فیس بوک که در طرح آزمایشی WebP شرکت کرده اند ، عموما ، عدم پشتیبانی از این سرویس را به عنوان مشکل بزرگ، گزارش داده اند.عدم پشتیبانی از WebP به این معنی است که کاربران نمیتوانند تصاویر را به راحتی ، مشاهده و ویرایش کرده یا به اشتراک بگذارند.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید