دانشمندان 1947 آینده جهان را چگونه پیش‌بینی کردند؟

نویسنده :
تعداد بازدید :3,461

در ماه می سال 1947 گزارشی از پیش بینی وضعیت آینده جهان در حوزه سفرهای فضایی، شهرنشینی و تولید انرژی منتشر شد.

آفتاب: «هرلاند منچستر» در مقاله ای تحت عنوان «علم هرگز متوقف نمی شود»، علم را به چک سفیدی تعبیر کرده بود که با پیشرفت های گسترده‌ و بی‌نهایت روبه‌رو می‌شود.
مجله Popular Science در ماه می سال 1947 میلادی گزارشی منتشر کرده و پیشرفت های علم بشر در حوزه های مختلف را پیش بینی کرد؛ در شصت و ششمین سالگرد انتشار این گزارش، آن را مرور می کنیم.
سفر فضایی
موشک های دور برد با سرعت یک هزار و 29 تا یک هزار و 528 کیلومتر در ساعت، در آینده سفرهای فضایی استفاده خواهند شد. موشک بالستیک کوتاه برد V-2‌ آلمان با سرعت 183 کیلومتر در ساعت، بهترین نمونه در زمان خود (1944 میلادی) محسوب می شد.
راه های کمربندی در اطراف کلانشهرها
با توجه به حجم عظیم ترافیک، شهرهای آینده در محاصره بزرگراه های چند طبقه درمی‌آیند.
کنترل آب و هوا
هواشناسان قادر به کنترل وضعیت بارش خواهند بود و پوشش های پرده مانندی امکان دریافت اشعه خورشید و بازتابش مجدد آن به آسمان را فراهم می کنند.
مهار فتوسنتز گیاهان
با کنترل فتوسنتز گیاهان می توان از انرژی خورشید برای تولید شکر، نشاسته، پروتئین، چربی و سلولز استفاده کرد.
شبکه امواج مایکروویو ماه
با استفاده از امواج مایکروویو ماه، امکان رله امواج رادیو- تلویزیونی، تلفن، تلگراف و فکس فراهم می شود.
باتری های اورانیومی
استفاده از انرژی هسته ای در آینده افزایش یافته و می توان از این انرژی برای تولید برق استفاده کرد.

منبع آفتاب

علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.