اندی رابین : اندروید در ابتدا به معنای سیستم عامل دوربین بود

نویسنده :
تعداد بازدید :2,796

اندی رابین بنیان گذار اندروید در نشستی در توکیو ، در مورد اندروید سخنرانی کرد و اذعان داشت که در ابتدا هدفشان از طراحی اندروید ، دوربین های هوشمند بوده است ، اما از آنجا که گوشی های هوشمند با این سیستم عامل مورد اقبال عمومی مواجه شدند ؛ تمرکز آنها به روی این بخش معطوف شد.

” دقیقا بر پایه همان سیستم عامل مورد طراحی ما در زمینه دوربین ، گوشی های اندروید تولید شده اند “

” ما متوجه شدیم که بازار دوربین های دیجیتال به اندازه کافی بزرگ نیست” ” من در مورد مایکروسافت و سیمبیان نگرانم ، اما هنوز در مورد آیفون نگران نشده ام ” این ها بخشی از سخنان رابین است.

وی در ادامه گفت که ترجیح میدهد اندروید را رایگان نگه دارد ، چرا که آنها روی گسترش آن معطوف هستند ، نه روی درآمد فروش به ازای هر دستگاه . چرا که صنعت روی قیمت ها بسیار حساس است

” می خواهیم تا جای ممکن گوشی ها از اندروید استفاده کنند ، پس به جای دریافت ۹۹ یا ۵۹  یا ۶۹ دلار به ازای اندروید هر دستگاه ، آن را به رایگان در اختیار بازار قرار دهیم “

سوال این است که چرا به جای چند سال بعد ، اکنون رابین این صحبت ها را میگوید؟ این شاید یک سر نخ در مورد آینده اندروید و دوربین های هوشمند باشد. گوگل ممکن است فکر کند شاید قبل از راکد شدن بازار گوشی های اندرویدی ، باید به فکر تمرکز بر روی دوربین هایی با این سیستم عامل باشد.

اما دوربین های اندرویدی راه بزرگی را در پیش ندارند ؛ نیکون وان که با اندروید 2.3 عرضه شده ، خیلی هیجان انگیز نبوده است. سامسونگ Galaxy Camera که با نسخه جیلی بینی عرضه شده در مقابل قیمتش ، ویژگی های ضعیفی را داراست.

ممکن است آینده ای برای دوربین های هوشمند در انتظار باشد ، اما نه در رنج ارزان قیمت یا قیمت متوسط ؛ بلکه آنها در مجموعه گران قیمت جای خواهند گرفت.

اما فرصتی واقعی برای رشد در صنعت دوربین ها ، اینگونه است که هر شخص ، با خرید یک اسمارت فون ، دوربینی با کیفیت بالا نیز در دسترسش قرار گیرد ، نه اینکه وی مجبور به حمل دو وسیله همزمان شود.


علاقه ی زیادی به برنامه نویسی و دنیای آی تی دارم. تمام سعی خودم رو می کنم تا در این وب سایت دانش خودم را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم و مطالبی هر چند کوتاه در زمینه فناوری اطلاعات منتشر کنم.

ارسال نظر

کانال را در گوگل محبوب کنید